برای نخستین بار؛ پرواز آزمایشی همزمان دو خودروی پرنده انجام شد

به گزارش خط رند ۹۱۲ خودروی پرنده ایراسپیدر که می تواند در ۲.۸ ثانیه سرعت خویش را از صفر به ۱۰۰ کیلومتر برساعت برساند، برای اولین بار یک تست دوتایی را با موفقیت پشت سر گذاشته است.
به گزارش خط رند ۹۱۲ به نقل از دیلی میل، پرواز آزمایشی دو هواپیمای بی سرنشین ایراسپیدر آخر سپتامبر و در آسمان مکانی که نام آن فاش نشده واقع در نزدیکی آدلاید در جنوب استرالیا انجام شده است. این نخستین باری است که دو هواپیمای بی سرنشین همراه یکدیگر در آسمان پرواز می کنند.
این رویداد دستاورد مهمی است چونکه ایر اسپیدر برای رقابت با وسایل نقلیه هوایی دیگر طراحی شده است. وسیله نقلیه هوایی این شرکت در واقع یک اکتاکوپتر برقی یا تلفیقی از هلی کوپتر، جت جنگنده و خودروی مسابقه فورمول یک است. مدلی که در این آزمایش شرکت کرد سومین نمونه اولیه اکتاکوپتر مذکور به نام Mk3 است که در ماه فوریه رونمایی شده بود و الان در مرحله آزمایش است. مقرر است اولین ایراسپیدر برقی سرنشین دار در ۲۰۲۲ میلادی رونمایی شود.Mk3 دارای ۸ پروانه و جنس بدنه آن از فیبر کربنی است. این وسیله نقلیه می تواند حداکثر با سرعت ۷۵ مایل برساعت حرکت نماید. با عنایت به این که سرعت این وسیله نقلیه هوای در ۲.۸ ثانیه از صفر به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند، Mk3 از لامبورگینی Huracan Evo و فراری ۸۱۲ Superfast سریع تر است.