یک مقام مسئول در معاونت علمی؛ لزوم توسعه فناوری ژئوماتیک درکشور

به گزارش خط رند ۹۱۲ رئیس گروه ژئوماتیک ستاد توسعه فناوری های حوزه فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی به لزوم توسعه فناوری ژئوماتیک تاکید کردو اظهار داشت: شرکتهای دانش بنیان میتواند عامل توسعه این فناوری باشند.

به گزارش خط رند ۹۱۲ به نقل از مهر، یاسر ابراهیمیان قاجاری امروز در نشست تخصصی «بررسی چالش ها و راهبردهای حوزه GNSS در سطح ملی» که در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران برگزار شد در مورد اهمیت فناوری ژئوماتیک در کنار سایر فناوریها اظهار داشت: توسعه کشور از مسیر فناوری های راهبردی عبور می کند و یکی از این تکنولوژی ها، ژئوماتیک است.
به گفته رئیس گروه ژئوماتیک ستاد توسعه فناوری های حوزه فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، این لزوم در معاونت علمی احساس شد که فناوریهای ژئوماتیک را در ساختار خود جای دهد تا مسیری برای ورود شرکتهای دانش بنیان باشد.
رئیس گروه ژئوماتیک ستاد توسعه فناوری های حوزه فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی با اشاره به اینکه مولفه های زیست بوم فناوری ژئوماتیک، شرکتهای دانش بنیان، استارت آپها، دستگاههای اجرایی، سازمان فضایی، سازمان جغرافیایی و… هستند، اظهار داشت: هم اکنون شرکتهای زیادی در حوزه سخت افزاری و نرم افزاری سیستم های تعیین موقعیت ماهواره ای جهانی و منطقه ای GNSS ورود پیدا کرده اند.
وی اضافه کرد: این شرکتها توانایی تولید محصولات در این عرصه را به حد جایگزین شدن با محصولات چینی را دارند؛ این می تواند زمینه ای برای تولید و صادرات محصولات حوزه ژئوماتیک باشد. البته که محصولات این حوزه می تواند از واردات محصولات مشابه نمونه ایرانی و ارز جلوگیری نماید.
رئیس گروه ژئوماتیک ستاد توسعه فناوری های حوزه فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در مورد یکی از چالش های حوزه فناوری ژئوماتیک اظهار داشت: هم اکنون خیلی از ارگان و نهادها به صورت موازی کاری در این حوزه محصول تولید می کنند و این چالش بزرگ در حوزه فناوری ژئوماتیک است که میتوان با حل آن شاهد نمو و توسعه چنین فناوری نوظهوری در کشور باشیم.

منبع: