روند عرضه ویندوز ۱۱ مایکروسافت سرعت گرفت

خط رند ۹۱۲: مایکروسافت اعلام نمود به روند عرضه ویندوز ۱۱ سرعت می دهد و این سیستم عامل را به شکل گسترده تر قابل دسترس می کند.

به گزارش خط رند ۹۱۲ به نقل از ایسنا، کاربرانی که سیستمشان با نسخه ۲۰۰۴ به بعد ویندوز ۱۰ کار می کند و بتازگی بروزرسانی خدمات را که مایکروسافت در ۱۴ ماه سپتامبر ۲۰۲۱ منتشر کرد، نصب کرده اند می توانند حالا مستقیما به ویندوز ۱۱ ارتقاء پیدا کنند.

برای کاربرانی هم که قصد دارند فعلا برای مدتی همچنان از ویندوز ۱۰ استفاده کنند، مایکروسافت اعلام نموده عرضه بروزرسانی نوامبر ۲۰۲۱ برای این سیستم عامل را آغاز نموده است. مایکروسافت ویندوز ۱۰ را در سال ۲۰۱۵ عرضه نمود که طولانی ترین زمان حضور یک نسخه ویندوز در بازار قبل از عرضه یک نسخه جدید شمرده می شود.

ویندوز ۱۰ محبوب ترین سیستم عامل کامپیوتر شخصی در جهان بوده و ۱.۳ میلیارد دستگاه فعال ماهانه از این نرم افزار استفاده می نمایند. مایکروسافت تا سال ۲۰۲۵ به پشتیبانی از ویندوز ۱۰ ادامه می دهد و اعلام نموده اگر کامپیوتر شخصی کاربران نمی تواند ویندوز ۱۱ را اجرا نماید و آنها نمی خواهند کامپیوتر جدیدی خریداری کنند، می توانند همچنان از ویندوز ۱۰ استفاده کنند.

مایکروسافت مانند گذشته نصب ویندوز ۱۱ را در دستگاهی که الزامات سخت افزاری برای اجرای این سیستم عامل ندارد، سفارش نمی کند اما کاربران می توانند چنین ارتقایی را انجام دهند. با این وجود باید به خاطر داشته باشند ممکنست نتوانند بروزرسانی ها را در کامپیوتری دریافت نمایند که پردازنده آن پشتیبانی نمی گردد.

بر اساس گزارش انگجت، هنگامی که مایکروسافت ویندوز ۱۱ را در چهارم ماه اکتبر عرضه نمود، اعلام نمود ارتقاء به این نرم افزار برای همه دستگاه های واجد ارتقاء تا اواسط سال ۲۰۲۲ عرضه خواهد شد. در کامپیوتر های شخصی ویندوز ۱۰ که خواص سخت افزاری ضروری برای اجرای ویندوز ۱۱ را دارند، قابلیت “ویندوز آپدیت” به کاربر درباره قابل دسترس بودن این ارتقاء اطلاع می دهد. کاربران همین طور می توانند به بخش تنظیمات، سیستم و سپس “ویندوز آپدیت” مراجعه نموده و قابل دسترس بودن ارتقا به ویندوز ۱۱ برای دستگاهشان را چک کنند.

منبع: