وزیر ارتباطات خطاب به بسیجیان: برای حل مشکل ارتباطات روستاها وارد میدان شوید

به گزارش خط رند ۹۱۲ وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر این که حل خیلی از مشکلات کشور روحیه بسیجی می خواهد، تاکید کرد که دانشمندان و متخصصان بسیجی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای حل مشکلات ارتباطی کشور به خصوص برقراری ارتباطات در روستاهای بالای ۲۰ خانوار باقی مانده در کشور وارد میدان شوند.
به گزارش خط رند ۹۱۲ به نقل از ایسنا، عیسی زارع پور، به مناسبت هفته بسیج با تعدادی از فرماندهان و اعضای مرکز بسیج وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، شرکت ها و سازمان های تابعه دیدار نمود. او ضمن تبریک هفته بسیج و گرامی داشت یاد و خاطره مجاهدت ها و ایثارگری های بسیجیان در دوران دفاع مقدس و در طول سالهای فعالیت از زمان تشکیل آن به فرمان بنیان گذار انقلاب تا به امروز اظهار داشت: بسیجیان تابحال ثابت کرده اند که می توانند گره گشای خیلی از مشکلات کشور باشند که نمونه های آنرا در دوران دفاع مقدس، دوران سازندگی و این اواخر در مبارزه با ویروس کرونا شاهد بودیم.
ایشان در ادامه ضمن اشاره به لزوم تمرکز بر حل مشکلات اقتصادی اظهار داشت: در شرایط کنونی هم بسیج و بسیجیان می توانند گره گشای مشکلات اقتصادی کشور باشند و در مجموع کلید حل خیلی از مشکلات کشور داشتن روحیه بسیجی است.
وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه روحیه بسیجی سه خصوصیت شاخص دارد اظهار داشت: اولین خصوصیت روحیه بسیجی، کار و تلاش مجاهدانه شبانه روزی است. هر جا کار و مأموریتی باشد باید بسیجیان حضور فعال و پررنگ پیدا کنند و با روحیه بسیجی آنرا به صورت شبانه روزی و در کوتاه ترین زمان ممکن به سرانجام برسانند.
زارع پور با تاکید بر این که کار عالمانه و متخصصانه و با برنامه ریزی خصوصیت دوم روحیه بسیجی است اظهار داشت: بسیجیان اگر در عرصه ای حضور پیدا می کنند باید عالمانه، متخصصانه و با برنامه ریزی مدبرانه باشد. بسیجی باید در کارش الگو باشد و وظیفه اداری و تخصصی خویش را به بهترین شکل ممکن انجام دهد. خلوص نیت و کار برای رضای خدا هم سومین خصوصیت شاخص روحیه بسیجی است.
وی با اشاره به اینکه این سه خصوصیت باید در بسیجیان متبلور شود چونکه این روحیه بسیجی می تواند کلید حل مشکلات کشور باشد اظهار داشت: مأموریت اصلی مرکز بسیج وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات هم باید ترویج این روحیه در بدنه وزارت ارتباطات باشد و آنرا تبدیل به فرهنگ در وزارت خانه کند که اگر این فرهنگ جا بیفتد خودبه خود همه مشکلات مردم در وزارت ارتباطات حل می شود. مردم به دنبال حل مشکلات هستند و اگر ببینند خادمانشان به دنبال حل مشکلاتشان هستند اعتمادشان به نظام مقدس جمهوری اسلامی بیشتر می شود.
وزیر ارتباطات در ادامه ضمن اشاره به لزوم تجلی روحیه بسیجی جهت کمک به توسعه ارتباطات در اقصی نقاط کشور اظهار داشت: ما امروز در این نشست از شما تقاضا داریم که برای حل مشکلات ارتباطی در نقاط دور افتاده و بخصوص حل مشکلات ارتباطات در روستاهای کشور وارد میدان شوید.
طبق اعلام وزارت ارتباطات، وی ادامه داد: از مجموع حدود ۴۰ هزار روستای بالای بیست خانوار کشور، بیشتر از ۵ هزار روستا فاقد هر نوع ارتباطی هستند که مشکلات بسیار زیادی را برای هموطنان عزیز، به خصوص در شرایط انتشار کرونا که استفاده از بسترهای ارتباطی به ضرورتی اجتناب ناپذیر تبدیل گشته، بوجود آورده است. بسیج می تواند ضمن کمک جدی و تخصصی در توسعه دسترسی ارتباطات روستایی، در پایش کیفیت ارتباطات در همه روستاها و کوشش برای برقراری ارتباطات در روستاهای فاقد ارتباط کمک نماید.
زارع پور اضافه کرد: هر بسیجی با روحیه جهادی می تواند مأمور برقراری ارتباط در چند روستای بالای ۲۰ خانوار باشد و تا به نتیجه رسیدن کار در کوتاه ترین زمان ممکن، از کار و تلاش دست برندارد. این اقدامات است که می تواند ما را در میان مردم بعنوان بسیجی معرفی نماید. ازاین رو پیشنهاد می کنم با مجری ارتباطات روستایی وزارت ارتباطات کارگروهی را تشکیل دهید تا در سرتاسر کشور توسعه ارتباطات زیر پوشش بسیج قرار گیرد و چند هزار نیروی بسیج وزارت ارتباطات تبدیل به چند هزار نیروی مجری ارتباطات روستایی شوند.
وزیر ارتباطات همینطور ضمن استقبال از پیشنهاد یکی از اعضای جلسه برای تشکیل هیاتهای اندیشه ورز برای مشارکت بسیجیان در اجرای شبکه ملی اطلاعات اضافه کرد: بسیج می تواند با تشکیل هیات های اندیشه ورز در موضوعات مورد نیاز شبکه ملی اطلاعات، مجری شبکه ملی اطلاعات را یاری رساند. امیدوارم روزی را شاهد باشیم که بتوانیم در عرصه عمومی عنوان نماییم که یکی از بازوهای حل مشکل در وزارت ارتباطات، بسیج است.