پیش بینی بیل گیتس درباره انتقال دیدارهای کاری به متاورس

خط رند ۹۱۲: بیل گیتس، موسس مایکروسافت پیش بینی نمود انجام دیدارهای کاری در متاورس (دنیای مجازی) خیلی سریع تر از تصور ما اتفاق خواهد افتاد.

به گزارش خط رند ۹۱۲ به نقل از ایسنا، گیتس در مرور سال که در وب سایت شخصی خود منتشر کرد، پیش بینی نمود بیشتر کارکنان دیدارهای مجازی خودرا ظرف دو تا سه سال آینده در متاورس انجام می دهند.

این میلیاردر فناوری نوشت: پیش بینی می کنم بیشتر دیدارهای مجازی از قالب دوربین دو بعدی به متاورس منتقل خواهد شد که یک فضای سه بعدی با آواتارهای دیجیتالی است.

گیتس اظهار داشت: رایج شدن دیدارهای متاورس آهسته خواهد بود برای اینکه خیلی از افراد فاقد ابزارهای لازم مانند عینک های واقعیت مجازی برای داشتن چنین تجربه ای هستند. اما وی ابراز خوش بینی کرد پیشرفتهای صورت گرفته در حوزه آواتارهای سه بعدی و صوت فضایی به کاربران کمک می نماید احساس کنند بصورت مجازی ارتباط بیشتری به وجود آورده اند.

بیل گیتس اشاره کرد همچنان کارهایی باید انجام شوند اما ما به آستانه ای نزدیک شده ایم که فناوری واقعا تجربه با هم بودن در محیط کار را ایجاد خواهدنمود.

متاورس یک قلمرو دیجیتالی است که فناوریهایی مانند واقعیت مجازی، واقعیت افزوده و ویدیو را یکی کرده و کاربران در یک دنیای مجازی زندگی می کنند. حامیان متاورس همچون مارک زاکربرگ، مدیرعامل شرکت “متا پلتفرمز” براین باورند که متاورس، اینترنت مدرن را کامل می کند.

زاکربرگ پیش بینی کرده است بخش های کلیدی متاورس ظرف پنج تا ۱۰ سال آینده فراگیر می شوند.

بر اساس گزارش یو اس ای تودی، شرکت متا (فیس بوک سابق) اوایل سال میلادی جاری اپلیکیشن واقعیت مجازی Horizon Workrooms را معرفی نمود که در آن افراد می توانند در اتاق های کاری مجازی اجتماع کنند.

منبع: