سوریه از دستاوردهای فناورانه جهاددانشگاهی بهره مند می شود

جهاددانشگاهی اعلام نمود سوریه خواهان تبادل فناوری در حوزه کشاورزی با پژوهشگران این نهاد است.

به گزارش خط رند ۹۱۲ به نقل از جهاددانشگاهی، دکتر حمیدرضا طیبی رییس جهاددانشگاهی در مسافرت خود به کشور سوریه با محمد حسان قطنا وزیر کشاورزی و اصلاحات زراعی این کشور دیدار و پیرامون توسعه فعالیت ها گفت و گو کرد.
طیبی در این جلسه به معرفی توانمندی های جهاددانشگاهی در زمینه کشاورزی و دامپروری پرداخت و با اشاره به فناوری اصلاح نژاد دام های سبک و سنگین اظهار داشت: باتوجه به کمبود آب و علوفه باید از دامی با جنین مرغوب استفاده نمائیم، بنا بر این یکی از فناوری هایی که توسط جهادگران جهاددانشگاهی محقق شده، اصلاح نژاد دام است.
وی اضافه کرد: استفاده از داروهای طبیعی بجای آنتی بیوتیک ها در دام ها، تولید بذرهای هیبرید صیفی و سبزیجات گلخانه ای، تولید آفت کش های گیاهی، ایجاد مرغ لاین تخم گذار، تولید بچه ماهی سی باس برای پرورش در قفس، تولید خوراک دام با علوفه های جدید و استفاده از آنزیم های مناسب و بیوتکنولوژی در تبدیل پسماندهای محصولات کشاورزی، فناوری های دیگری در زمینه کشاورزی و دامپروری همچون فناوری هایی هستند که توسط پژوهشگران جهاددانشگاهی به انجام رسیده اند.
سوریه خواهان همکاری با جهاددانشگاهی است
محمد حسان قطنا وزیر کشاورزی و اصلاحات زراعی سوریه نیز در این دیدار با استقبال از فناوری های تولیدی جهاددانشگاهی خواهان توسعه همکاری ها و به اشتراک گذاشتن تجربیات و فناوری های تولیدی این نهاد در زمینه کشاورزی و دامپروری با سوریه شد.
در این رابطه قرار شد تا زمینه توسعه همکاری ها توسط هیئتی مشترک پیگیری و عملیاتی شود.
رئیس جهاددانشگاهی و هیئت همراه در آخرین روز سفر خود به سوریه نشست مشترکی را با رییس سازمان نظام مهندسی این کشور داشت که طرفین در حوزه تبادل تجربیات و ارائه آموزش های ارتقایی مهندسان سوری در رشته های مختلف اعلام آمادگی کردند.
همچنین هیئت پزشکی جهاددانشگاهی نیز نشست مشترکی را با رییس انجمن ملی سرطان سوریه داشت که قرار شد همکاریهای آموزشی و ارتقای دانش فنی طرف سوری و مشارکت در اجرای نقشه راه پیشگیری و درمان سرطان در سوریه با تشکیل هیئت مشترک علمی و اجرائی، دنبال شود.