راهکار پیشگیری از کلاهبرداری با تماسهای بین المللی

به گزارش خط رند ۹۱۲ با شماره گیری یک کد دستوری، مشترکان همراه اول که علاقمند به محدودسازی تماسهای خروجی بین الملل برای پیشگیری از هرگونه کلاهبرداری هستند می توانند سرویس محدودیت مکالمه بین الملل خویش را فعال کنند.
به گزارش خط رند ۹۱۲ به نقل از ایسنا، همراه اول اعلام نمود که این سرویس راهکاری مناسب برای کسانی است که نیازی به تماس بین الملل ندارند. تمامی مشترکان همراه اول می توانند برای فعالسازی این سرویس، از کددستوری #۱*۲۹۲۲*۱۰* استفاده کنند. رفع محدودیت مکالمه بین الملل هم با شماره گیری کددستوری #۲*۲۹۲۲*۱۰* انجام می شود.
هم اکنون «همراه اول» تنها اپراتوری است که سوئیچ انحصاری خویش را دارد و بنابراین با پیاده سازی الگوریتم های شناسایی و مسدودسازی شماره ها در لبه شبکه، سرعتی بسیار بالاتر از هرگونه سامانه مدیریت تقلبی را داراست و روزانه بیشتر از چند هزار رنج شماره تقلبی، شناسایی و مسدود می شود.
همراه اول اخطار داده که مشترکان درصورت مشاهده تماس از دست رفته (missed call) به کد کشور تماس گیرنده دقت کرده و در صورتیکه به جز کدهای ۰۰۹۸ یا ۹۸+، کد دیگری مشاهده شد، بلافاصله تماس را قطع و شماره را بررسی نمایند.

منبع: