امضای ۳ تفاهمنامه و یک قرارداد بین جهاددانشگاهی و وزارت نفت

جهاددانشگاهی و وزارت نفت ۳ تفاهمنامه و قرارداد در حاشیه نمایشگاه توانمندی ها و دستاوردهای جهاددانشگاهی ۱۴۰۰ منعقد نمودند.

به گزارش خط رند ۹۱۲ به نقل از جهاددانشگاهی، در حاشیه نمایشگاه دستاوردها و توانمندی های جهاددانشگاهی و در جریان بازدید جواد اوجی، وزیر نفت و معاونان این وزارت خانه، ۳ تفاهمنامه و یک قرارداد بین جهاددانشگاهی و مجموعه وزارت نفت منعقد شد.
«ابلاغ قرارداد خرید خدمات فرآورش نفت خام با بهره گیری از تجهیزات فرآورش سریع راه اندازی کارخانه ای به روش ساخت، مالکیت و بهره برداری»، «تفاهم نامه در زمینه امکان سنجی برنامه ریزی و انجام بازسازی، نوسازی و تعمیرات اساسی و تأمین تجهیزات برپایه شرایط دستگاههای حفاری و اعلام نیاز شرکت ملی حفاری ایران»، « تفاهمنامه تصفیه پساب صنعتی واحد بهره برداری نفت قشم جهت تخلیه محیط پذیرنده برپایه استانداردهای ملی کشور با بهره گیری از روش های ترکیبی و بیولوژیکی» همچون قراردادها و تفاهمنامه های منعقد شده در حاشیه نمایشگاه بین جهاددانشگاهی و وزارت نفت بوده است.
همچنین، در ادامه امضای تفاهمنامه تولید و تأمین ۵۹ رول کلاف لوله مغزی سیار مورد نیاز شرکت ملی نفت ایران بین کرامت الله افخمی نماینده شرکت ملی نفت ایران و دکتر حمیدرضا طیبی رئیس جهاددانشگاهی انجام شد.
آمادگی جهاددانشگاهی برای اجرای پروژه های مختلف در حوزه نفت
دکتر حمیدرضا طیبی رئیس جهاددانشگاهی هم اظهار نمود: نفت ایران صنعتی است که پیچیده ترین فناوری ها در آن مورد استفاده قرار می گیرد. توسعه فناوری در این صنعت علاوه بر اینکه نیازهای صنعت نفت را تأمین کرده و رقابت پذیری آنرا حفظ می نماید، موتور محرک سایر صنایع هم خواهد بود.
وی اضافه کرد: جهاددانشگاهی از گذشته ارتباط خوبی با صنعت نفت داشته است. این صنعت از توسعه فناوری ها استقبال زیادی کرده اما گله مندی ما اغلب این بوده که زمان تصمیم گیری ها در این حوزه خیلی طولانی است یعنی تا اینکه ما ادعایی را مطرح کرده و این ادعا ارزیابی شده و به قرارداد منجر شود، زمان طولانی سپری می شود.
طیبی افزود: ما در دوره دولت جدید رئیسی حدود یک ماه پیش با مسؤلان وزارت نفت نشستی برگزار کرده و زمینه های همکاری و توانمندی های این نهاد را بیان و آمادگی خود برای اجرای پروژه های مختلف در این عرصه را اعلام کردیم.
رئیس جهاددانشگاهی بیان نمود: با استقبال وزیر نفت و همکاران ایشان در این وزارت خانه و هم شرکتهای مختلف حوزه صنعت نفت کشور، زمینه برای ایجاد تفاهمنامه ها و قرادادهای مختلف بین جهاددانشگاهی و وزارت نفت فراهم گردید که طی این قراردادها بحث های در ارتباط با تولید زودهنگام پیگیری و برنامه اجرایی آن شروع شد.
وی اظهار نمود: همچنین، توافق نامه نوسازی و بازسازی ناوگان شرکت ملی حفاری ایران هم در دستور کار دو نهاد قرار دارد که طرح بزرگی بوده و مبلغی در حدود ۴۰۰ میلیون دلار را شامل می شود. انعقاد تفاهمنامه در حوزه ساخت ۵۹ حلقه کلاف دستگاه لوله مغزی سیار و هم ساخت تجهیزات آب همراه نفت هم از دیگر برنامه های ویژه تعامل و همکاری بین جهاددانشگاهی و وزارت نفت می باشد که امروز نهایی شد.

منبع: