در نمایشگاه محصولات مصرفی الکترونیکی؛ خودروی جدید بنز از جنس پسماند غذا و قارچ رونمایی گردید

خط رند ۹۱۲: شرکت مرسدس بنز به صورت مجازی از نمونه اولیه خودروی VISION EQXX رونمایی نمود که با هر شارژ می تواند مسافت هزار کیلومتر را طی نماید.
دریافت ۲۷ MB به گزارش خط رند ۹۱۲ به نقل از دیلی میل، هر چند خودرو هم اکنون فقط طرح اولیه است اما رکورد بیشترین مسافت به ازای هر شارژ باتری را دارد. این درحالی است که یک مرتبه شارژ خودروی برقی لوسید برای طی مسافت ۵۲۰ مایل و تسلا برای طی ۴۰۲ مایل کافی است.
VISION EQXX به صورت مجازی در نمایشگاه محصولات مصرفی الکترونیکی ۲۰۲۲( CES)رونمایی شده است. مرسدس بنز یکی از شرکتهای گوناگونی است که از حضور فیزیکی در این نمایشگاه انصراف دادند.
خودروی مذکور با نیروی خورشید کار می کند و با مواد حافظ محیط زیست و بازیافتی همچون فیبرهای ساخته شده از قارچ و زباله هایی مانند پسماند غذا تولید می شود. هرچند خودرو هنوز وارد جاده نشده اما مرسدس بنز مسافتی که خودرو به ازای هربار شارژ را طی می کند را برپایه تست شبیه سازی شده اعلام نموده است.
VISION EQXX کارآمدترین خودروی مرسدس بنز بشمار می رود و مصرف انرژی آن کمتر از ۱۰ کیلووات ساعت به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر است. چنین رقمی تقریباً ۳ برابر بیشتر از «تسلا مدلSلانگ رنج» است. همینطور شکل آن آئرودینامیک است و فضای داخلی نمایشگری یکپارچه ۴۷.۵ اینچی دارد که در کل داشبورد امتداد یافته و مجهز به هوش مصنوعی است. بدین سان هنگام حرکت در خیابان، بهترین مسیرها را به راننده نشان داده است. داخل خودرو هم از مواد حافظ محیط زیست ساخته شده و چرم به کار رفته در آن از یک بخش ریشه مانند قارچ است. همینطور کفپوش های آن هم از فیبر بامبو ساخته شده اند. علاوه برآن مرسدس بنز مشغول همکاری با شرکتی به نام «ناویس اتوموتیو سیستمز» است تا اولین سیستم ناوربر سه بعدی واقعی برای نمایشگری با ابعاد گفته شده را بسازد. VISION EQXX مجهز به ۱۱۷ پنل خورشیدی خواهد بود که روی سقف آن نصب می شوند و می توانند در یک روز و درشرایط ایده آل مسافت طی شده به ازای هر شارژ را تا ۱۵ مایل بالا برند. این شرکت تصمیم دارد در بهار سالجاری میلادی خودرو را به صورت واقعی در جاده آزمایش کند.