ضریب نفوذ تلفن ثابت در ایران به چند درصد رسید؟

ضریب نفوذ تلفن ثابت در کشور به ۳۴.۸۷ درصد رسیده و بیش از ۳۸ میلیون خط منصوبه را شامل می شود که بالغ بر ۳۶ میلیون از این خطوط منصوبه، مربوط به شرکت مخابرات است.
به گزارش خط رند ۹۱۲ به نقل از ایسنا، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، فاکتورهای آماری بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات تا اختتام سه ماهه سوم سال ۱۴۰۰ را منتشر نمود. ضریب نفوذ تلفن ثابت، ۳۴.۸۷ درصد است که با احتساب شرکت مخابرات ایران، FCPها و شرکت های Servco به میزان ۳۸ میلیون و ۷۲۵ هزار و ۱۹۷ خط منصوبه و ۲۹ میلیون و ۳۰۶ هزار و ۷۸۲ خط دایری را شامل می شود.

طبق این آمار، تعداد اشتراک های تلفن ثابت توسط شرکت مخابرات ایران به مجموع ۳۶ میلیون و ۹۶۳ هزار و ۵۸۲ خط منصوبه رسیده که شامل ۳۱ میلیون و ۱۱۶ هزار و ۲۲ تعداد خط منصوبه شهری و پنج میلیون و ۸۴۷ هزار و ۵۶۰ خط منصوبه روستایی می شود. تعداد خطوط دایری مخابرات نیز به مجموع ۲۸ میلیون و ۹۲۰ هزار و ۸۰۸ رسیده که شامل ۲۴ میلیون و ۹۵۷ هزار و ۱۳۵ خط دایری شهری و سه میلیون و ۹۶۳ هزار و ۶۷۳ خط دایری روستایی می شود.
همین طور اشتراک های تلفن ثابت توسط شرکت های FCP، مجموع یک میلیون و ۷۵۰ هزار و ۲۲۱ خط منصوبه و ۳۷۴ هزار و ۵۸۰ خط دایری را شامل می شود. شرکت های Servco نیز مجموع ۱۱ هزار و ۳۹۴ خط تلفن ثابت دارند.
اما در زمینه توسعه زیربخش تلفن ثابت تا اختتام سه ماهه سوم سال ۱۴۰۰، ۵۱ هزار و ۴۰۰ روستا دارای ارتباط و ۴۷ هزار و ۲۷۲ روستا دارای تلفن خانگی هستند و تعداد مشترکان روستایی هم به سه میلیون و ۹۶۳ هزار و ۶۷۳ می رسد. همین طور تعداد تلفن همگانی ۸۹ هزار و ۵۴۱ عدد و تعداد تلفن های همگانی جاده ای ۱۹۶۳ عدد است. درصد میزان موفقیت در برقراری مکالمات (ASR) نیز ۵۱.۷ است.