برای اولین بار صورت گرفت؛ استفاده از کشتی غول پیکر خودران برای انتقال خودرو در ژاپن

به گزارش خط رند ۹۱۲ شرکت ژاپنی میتسوبیشی برای نخستین بار از یک کشتی غول پیکر خودران و ۲۲۲ متری برای حمل و انتقال خودرو استفاده نمود.

به گزارش خط رند ۹۱۲ به نقل از نیواطلس، این کشتی مسافتی ۲۴۰ کیلومتری را در امتداد دریای آیوندای ژاپن طی کرد و حتی مراحل لنگر انداختن را به صورت مستقل و بدون دخالت نیروی انسانی انجام داد.
کشتی مورد اشاره که Soleil نام دارد با همکاری دو شرکت میتسوبیشی و شین نیهونکای فری ساخته شده است. این کشتی نخستین بار در تاریخ اول جولای با حضور خدمه انسانی به کار گرفته شد و چندین بار مسیر هفت ساعته سفر دریایی بین شینموجی و ایونادا را پیمود.
سپس به تدریج سیستم های ناوبری خودران بر روی کشتی مذکور نصب گردید و در نهایت کشتی مورد اشاره توانست با سرعت ۴۸ کیلومتر در ساعت و بدون دخالت انسان مسیر مورد اشاره را طی نماید.
کشتی مذکور به صورت گسترده از ابزار مبتنی بر جی پی اس و دوربین های مادون قرمز برای مسیریابی و پیشگیری از برخورد با موانع استفاده می نماید.
یک سیستم نظارت بر موتور برای اطمینان از عملکرد مطلوب آن و یک سیستم پهلوگیری در اسکله و باز کردن خودکار لنگر هم برای این کشتی در نظر گرفته شده است. سیستم پهلوگیری کشتی را می چرخاند و آنرا به عقب بر می گرداند و به کشتی اجازه می دهد تا در بندر پهلو بگیرد و محموله آن تخلیه شود.