اشتراک پولی به تیک تاک اضافه می شود

مدت کوتاهی بعد از اینکه اینستاگرام اشتراک پولی را برای تولیدکنندگان محتوا به صورت آزمایشی راه اندازی نمود، تیک تاک اعلام نمود امکان دارد اقدام مشابه را دنبال کند.

به گزارش خط رند ۹۱۲ به نقل از ایسنا، این سرویس ویدیوی کوتاه درحال بررسی قابلیتی است که به اینفلوئنسرها اجازه می دهد برای بعضی از محتوایی که در این اپلیکیشن به اشتراک می گذارند، پول دریافت نمایند.

اشتراکهای پولی در تیک تاک به صورت محدودی آزمایش شده است، ازاین رو امکان دارد به این زودی شاهد استفاده از قابلیت اشتراک پولی توسط تولیدکننده محتوای محبوب خود نباشید.

این پلت فرم درباره نحوه عملکرد این توانایی جزئیات بیشتری ارائه نکرد. یک سخنگوی تیک تاک به وبسایت انگجت گفته است: ما همواره به راه های جدیدی برای ایجاد ارزش برای جامعه خودمان و غنی کردن تجربه تیک تاک فکر می نماییم.

تیک تاک مانند توئیچ، توییتر و یوتیوب به بینندگان اجازه می دهد به اینفلوئنسرهایی که در برنامه Creator Next هستند، انعام ارسال نمایند. همینطور کاربران می تواند هدیه های مجازی را برای تولیدکنندگان محتوا خریداری و ارسال نمایند.

با توجه به گزینه های دیگر درآمدزایی و استقبال پلت فرم های رقیب از اشتراک پولی، چندان عجیب نیست که تیک تاک این مسیر را دنبال می کند. تیک تاک در سال ۲۰۲۰ بودجه به ارزش ۲۰۰ میلیون دلار را برای پشتیبانی از تولیدکنندگان محتوا اعلام نمود.

بر اساس گزارش انگجت، شرکت مِتا هم روی اینفلوئنسرها هزینه سنگینی کرده است. این شرکت سال قبل اعلام نمود یک میلیارد دلار روی تولیدکنندگان محتوا در فیسبوک و اینستاگرام تا آخر سال ۲۰۲۲ سرمایه گذاری می نماید تا آنها را از رقیبانش دور نگه دارد.

مارک زاکربرگ، مدیرعامل مِتا اعلام نمود این شرکت سهمی از درآمدهای اینفلوئنسرها را حداقل تا سال ۲۰۲۳ دریافت نمی نماید. اشتراکهای اینستاگرام فعلاً تنها برای شمار اندکی از تولیدکنندگان محتوا موجود هستند اما برنامه هایی برای گشایش این توانایی به روی اینفلوئنسرهای دیگر در ماه های آینده وجود دارد.

منبع: