به علت تبعات بی ثبات کننده اقتصادی و مالی؛ هشدار صندوق بین المللی پول به السالوادور: بیتکوین را کنار بگذارید

صندوق بین المللی پول از السالوادور خواست به سبب تبعات بی ثبات کننده اقتصادی و مالی، استفاده از ارز رمز بیتکوین را بعنوان ارز قانونی کنار بگذارد.

به گزارش خط رند ۹۱۲ به نقل از سی ان بی سی، مدیران صندوق بین المللی پول تاکید نمودند استفاده از بیتکوین خطرات زیادی برای ثبات اقتصادی، یکپارچگی مالی و پشتیبانی از مصرف کننده داشته و ممکنست بدهی های مالی مرتبط به وجود آورد.
گزارش صندوق بین المللی پول دراین زمینه که بعد از گفتگوهای دوجانبه با السالوادور انتشار یافت، در ادامه مقامات السالوادور را تشویق کرده تا با حذف بیتکوین بعنوان پول قانونی، دامنه قانون این کشور در مورد بیتکوین را محدود کنند.
در سپتامبر ۲۰۲۱، این کشور در آمریکای مرکزی به نخستین کشور جهان مبدل شد که ارز دیجیتال را بعنوان ارز قانونی در کنار دلار آمریکا پذیرفت. نجیب بقیله، رییس جمهور السالوادور که سرنوشت سیاسی خودرا به موفقیت استفاده از بیتکوین در این کشور گره زده، در ماه های اخیر صدها بیتکوین به ترازنامه کشور افزوده است.
وی روز جمعه در توییتی اعلام نمود با سقوط شدید بازار ارزهای دیجیتال، ۱۵ میلیون دلار دیگر بیتکوین «واقعاً ارزان» خریداری نموده است. ارزش بیتکوین از ماه نوامبر به این سو حدود ۵۰ درصد کم شده است.
رویکرد سراسری السالوادور به استفاده از بیتکوین شامل راه اندازی کیف پول مجازی ملی به نام Chivo است که خدمات تراکنش های بدون کارمزد را ارائه می دهد و پرداخت های بین مرزی سریع را ممکن می کند. برای کشوری که ۷۰ درصد از شهروندان آن به خدمات مالی سنتی دسترسی ندارند، Chivo چاره ای مناسب می باشد تا کسانی که هیچ گاه قسمتی از نظام بانکی نبوده اند، از مزایای آن بهره مند شوند.