قابلیت های NFT در راه یوتیوب

به گزارش خط رند ۹۱۲ سایت ویدیویی یوتیوب درحال بررسی قابلیتهایی برای اینفلوئسنرهای این پلت فرم به منظور درآمدزایی از توکنهای غیرقابل معاوضه (NFT) است.

به گزارش خط رند ۹۱۲ به نقل از ایسنا، سوزان وجیسکی، مدیرعامل یوتیوب در نامه ای درباره اولویتهای سال ۲۰۲۲ این شرکت اعلام نمود ما همواره به توسعه اکوسیستم یوتیوب جهت کمک به تولیدکنندگان محتوا برای درآمدزایی از فناوریهای نوظهور شامل مواردی مانند NFT و همزمان ادامه تحکیم و بهبود تجربه های تولیدکنندگان محتوا و طرفداران آنها در یوتیوب متمرکز بوده ایم.

توکنهای غیرقابل معاوضه (NFT) دارایی های دیجیتالی معرف یک آیتم دیجیتالی مانند تصویر، ویدئو یا حتی زمین در دنیاهای مجازی می باشند که اطلاعات مالکیت آنها در بلاک چین نگهداری می شود. قیمت NFTها سال میلادی گذشته به حدی سریع افزایش پیدا کرد که در بعضی مواقع، دلالان آنها را ظرف چند روز برای کسب سود بیشتر، می فروختند.

طبق آمار شرکت تحقیقاتی DappRada، حجم فروش NFT به ۲۴.۹ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۱ در مقایسه با ۹۴.۹ میلیون دلار در سال ۲۰۲۰ بالغ شد. اطلاعات مذکور از ۱۰ بلاک چین مختلف که برای ثبت مالکیت NFT استفاده می شوند، استخراج شده اند.

توییتر هفته گذشته راه اندازی ابزاری را اعلام نمود که از راه آن کاربران می توانند NFTها را به شکل تصاویر پروفایل شش ضلعی نمایش دهند. روزنامه فایننشیال تایمز ماه جاری گزارش کرد شرکت “مِتا پلتفرمز” سرگرم کار روی راه هایی است تا به کاربران امکان تولید و فروش NFTها در فیسبوک و اینستاگرام را فراهم آورد. آدام موسری، مدیر اینستاگرام در دسامبر اعلام نموده بود این شرکت درحال بررسی NFTها است.

اپلیکیشن ویدیویی محبوب تیک تاک هم در ماه سپتامبر به این موج پیوست و کلکسیون NFT را اعلام نمود که توسط برخی از اینفلوئنسرهای بزرگ این پلت فرم طراحی شده اند.

بر اساس گزارش رویترز، ردیت هم درحال بررسی این فضا بوده و در لینکدین برای چند مهندس به منظور رشد سریع تیمی آگهی استخدام داده است که ساخت بزرگترین اقتصاد تولیدکننده محتوا در اینترنت را با کمک تولیدکنندگان محتوای مستقل، کالاهای دیجیتالی و NFTها هدف گرفته است.

منبع: