برای اولین بار؛ ارزیابی اختصاصی محور فناوری در جشنواره تحقیقات و فناوری رازی

خط رند ۹۱۲: رییس دفتر فناوری و سلامت وزارت بهداشت از ارزیابی محور فناوری در جشنواره تحقیقات و فناوری رازی بطور اختصاصی آگاهی داد.
به گزارش خط رند ۹۱۲ به نقل از وزارت بهداشت، به همت دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و اجرای دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل و با مشارکت کلان مناطق ۱۰ گانه آمایشی دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور، دومین برنامه هم افزایی مراکز رشد فناوری سلامت بصورت آنلاین اجرا شد. دکتر محمدرضا منظم رییس دفتر فناوری و سلامت وزارت بهداشت در این برنامه اظهار داشت: جشنواره رازی که در سالهای قبل با عنوان جشنواره تحقیقات رازی برگزار می شد با تغییر به جشنواره تحقیقات و فناوری رازی این حوزه را نیز باتوجه به اهمیت آن جداگانه مورد بررسی قرار می دهد. وی اشاره کرد: با گذشت زمان و افزایش انتظار از دانشگاه علوم پزشکی درباب ارائه خدمات فناورانه، مسئولیت ها در این راستا بیشتر شده و با بررسی ایده های فناورانه در جشنواره رازی اهمیت این حوزه بیش از پیش نمایان می شود. منظم به افزوده شدن مراکز رشد بعنوان محورهای بررسی در جشنواره رازی، این اقدام را گامی برای پشتیبانی از شرکت های دانش بنیان و صندوق های حامی شرکت های دانش بنیان عنوان نمود و اظهار داشت: محور مخترعین و فناوران نیز همچون بخش های دیگر جشنواره بوده و شاخص بررسی آن اختراعات فناورانه خواهد بود. رییس دفتر فناوری و سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ارزشیابی مراکز رشد را از دیگر برنامه ها در جشنواره تحقیقات و فناوری رازی برشمرد و اضافه کرد: مراکز رشد با انجام رتبه بندی در این جشنواره مورد حمایت مالی و معنوی قرار می گیرند. وی اظهار داشت: جشنواره تحقیقات و فناوری رازی در ۲۵ بهمن ماه ۱۴۰۰ برگزار می گردد و فناوران می توانند در این جشنواره شرکت نمایند. منظم، اطلاع رسانی و استفاده از ظرفیت های رسانه ای در وزارت بهداشت را مورد تاکید قرار داد و ابراز امیدواری کرد با اطلاع رسانی ایده های برتر فناورانه در راه توسعه فناوری موفق باشیم.
دکتر مهدی حسین نژاد دبیر برنامه هم افزایی مراکز رشد سلامت فناورانه نیز در این برنامه استفاده از ظرفیت های رسانه ای برای ایجاد انگیزه در بین فناوران را با اهمیت دانست و اظهار داشت: با بهره گیری از این ظرفیت نتایج تحقیقات انجام گرفته در جهان و تحقیقات و تجربیات فناوران اطلاع رسانی می شود. دبیر برنامه هم افزایی مراکز رشد سلامت فناورانه گزارشی از روند برگزای برنامه های آتی و مروری بر محتوای برنامه اول داشت. سخنرانی دکتر نصیر دهقان، عضو هیات علمی و رییس مرکز رشد دانشگاه علوم پزشکی ایران و دکتر ابوالفضل الیاسی، دبیر و مدیر اجرائی مرکز رشد پژوهشکده شمال انستیتو پاستور ایران در بخش پنل های تخصصی و ارائه تجربیات مراکز رشد فناوری سلامت دانشگاه های علوم پزشکی گیلان، بابل، گلستان، شاهرود، سمنان و مرکز رشد فناوری انستیتو پاستور شمال از دیگر بخش های این برنامه بود.

منبع: