در قرارداد با یک شرکت هواپیمایی؛ بوئینگ بزرگترین هواپیمای باری دوموتوره جهان را می سازد

خط رند ۹۱۲: بوئینگ در قالب قرارداد خود برای ساخت و تحویل ۵۰ هواپیمای جدید به هواپیمایی قطر از تولید هواپیماهای باری جدید ۷۷۷-۸ آگاهی داده که بزرگترین هواپیماهای باری دوموتوره جهان هستند.

به گزارش خط رند ۹۱۲ به نقل از نیواطلس، این هواپیماها همین طور دوربردترین هواپیماهای باری دوموتوره در دنیا محسوب می شوند. البته ظرفیت بارگیری هواپیماهای مورد اشاره به اندازه هواپیماهای ۷۴۷-۴۰۰ باری است.
آخرین نوع از خانواده بوئینگ ۷۷۷ ایکس، مدل ۷۷۷-۸ باری است که تولید آن نتیجه درخواست سال ۲۰۱۹ هواپیمایی قطر از این شرکت برای ساخت هواپیمای باربری جدی ۷۷۷ ایکس بجای هواپیمای باربری بجای ۷۷۷ اف است.
از آنجا که هواپیمایی قطر سومین شرکت بزرگ حمل و نقل هوایی جهان از نظر تناژ پرواز است، بوئینگ قرارداد خرید ۳۴ جت جدید و ۱۶ فروند انواع دیگر هواپیما به ارزش بیش از ۲۰ میلیارد دلار را با آن منعقد کرد.
این قرارداد توسط استن دیل، رییس و مدیر عامل شرکت هواپیماهای تجاری بوئینگ و اکبر آل باکر، مدیر اجرائی گروه قطر ایرویز، امضا شده است.
در تولید این هواپیما بیش از ۶۴۴ کیلومتر نوار کربنی مورد استفاده قرار گرفته است. برد این هواپیما به ۸۱۶۷ کیلومتر و ظرفیت حمل بار ان به ۱۱۸ تن می رسد و قدرت رانش هر یک از موتورهای GE۹X آن صدهزار پوند است که ده درصد بیشتر از مدلهای قبلی هواپیماهای بوئینگ است. تحویل این هواپیماها در سال ۲۰۲۷ انجام می شود.

منبع: