از سوی معاونت علمی؛ طرح های در ارتباط با بیمه پهپادها حمایت می شوند

به گزارش خط رند ۹۱۲ معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری فراخوان در ارتباط با بیمه پهپادها را منتشر نمود تا از طرح برتر در این عرصه حمایت کند.

به گزارش خط رند ۹۱۲ به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، با هدف توسعه و تسهیل خدمات پهپادی در کشور، فراخوان طرح بیمه پهپادها منتشر گردید تا شرکتی بیمه گذار پرداخت خسارات پهپادی را به عهده گیرد.
این فراخوان به دنبال این است تا همه پهپادهای غیر نظامی بدون سرنشین با کاربری های گوناگون، زیر پوشش طرح ‎های بیمه ای قرار گیرند. با عنایت به این که هر روز کارکردهای جدیدی برای پهپادها تعریف می شود و این پرنده ها از اسباب بازی هایی برای سرگرمی به ابزارهای کاربردی تبدیل گشته اند؛ عرضه خدمات به کاربران آنها هم باید توسعه یابد.
از آنجاییکه این محصولات به علل مختلفی چون تصادف، برخورد با زمین، نقص فنی و غیره گرفتار صدمه می شوند، ضروریست که شرکتی بیمه گذار بعنوان نماینده بیمه، تأمین خسارت های احتمالی را بپذیرد.
بر همین اساس گروه هوایی ستاد توسعه فناوری های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری فراخوانی برای اعلام آمادگی شرکتی بیمه گذار برای پوشش خسارت های این پرنده های بدون سرنشین اقدام نموده است.
توسعه و تسهیل گری خدمات پهپادی در کشور مهم ترین هدف انتشار این فراخوان است و بیمه گذاران تا ۷ اسفندماه سال ۱۴۰۰ برای مشارکت و اعلام آمادگی حضور در این طرح فرصت دارند. امروز این پرنده های بدون سرنشین یا همان پهادها، استفاده متداولی در صنعت و زندگی روزمره دارند و به علت استفاده بالایی که دارند ثبت بیمه آنها بسیار ضروری می باشد.