کمک ۲ میلیارد یورویی فرانسه و آلمان به استارت آپ های فناوری

مقامات فرانسوی اعلام نمودند که فرانسه و آلمان هر کدام یک میلیارد یورو به صندوق جدیدی برای پشتیبانی از استارت آپ های فناوری کمک خواهند کرد و از این طریق می خواهند فناوری اروپا را با میلیاردها یورو تقویت نمایند.
به گزارش خط رند ۹۱۲ به نقل از رویترز، این صندوق برای گرفتن سهام به صندوق سرمایه گذاری اروپا متصل می شود و سرمایه گذاران خصوصی معرفی می کند که انتظار قهرمانی آینده فناوری اروپا و جهان را فراهم خواهند کرد. امروزه تنها دو صندوق در اتحادیه اروپا با بیشتر از یک میلیارد یورو وجود دارد که در شرکتهای فناوری سرمایه گذاری می کنند.
سرمایه گذاری ناقص سبب عقب نگه داشتن استارت آپ های اروپایی در مقایسه با رقبایشان در ایالات متحده می شود که خیلی از صندوق های سهام خصوصی در بخش فناوری سرمایه گذاری می کنند.
سدریک او، وزیر امور دیجیتال فرانسه، بعد از کنفرانس دو روزه درباره استقلال فنی اروپا اظهار داشت: ما خواستار یک صنعت سرمایه گذاری ریسک پذیر اروپایی به اندازه صنعت سرمایه گذاری ریسک پذیر آمریکا هستیم.
تحلیلگران امیدوار هستند بزودی ۱۲ میلیارد یورو بودجه برای پشتیبانی از استارت آپ های اروپایی ایجاد شود.
او اظهار داشت: این صندوق در کنار سایر سرمایه گذاران، مانند بانکهای سرمایه گذاری عمومی، ۳.۵ میلیارد یورو (۵.۳۸ میلیارد دلار سنگاپور) تعهد دارد.

منبع: