تولید نمایشگر پارچه ای که بجای لباس قابل استفاده می باشد

خط رند ۹۱۲: منسوجات هوشمندتر می شوند، اما به طور معمول از نظر اندازه و ابعاد محدود هستند. ولی گروهی از دانشمندان دانشگاه کمبریج یک نمایشگر پارچه ای ۴۶ اینچی ساخته اند.

به گزارش خط رند ۹۱۲ به نقل از نیواطلس، این نمایشگر پارچه ای مملو از ال ای دی، حسگرها و ابزار ذخیره سازی انرژی است و می تواند با بهره گیری از فرآیندهای تولید صنعتی موجود ساخته شود.
پارچه ها و منسوجات هوشمندی که در سالهای اخیر رونمایی شده اند، کم نبوده اند، همچون پارچه هایی که انرژی را از نور خورشید و حرکت جذب می کنند و برخی که می توانند در لباس ها گنجانده شوند تا کاربر را گرم یا خنک کنند. اما چند محدودیت دراین زمینه وجود دارد. این منسوجات هوشمند به طور معمول فقط می توانند یک کار را انجام دهند و تولید آنها اغلب یک پروسه دشوار است. هدف از تولید منسوجات هوشمند جدید حل هر دوی این مشکلات است.
این پارچه جدید از ال ای دی های مبتنی بر فیبر تشکیل شده که می توانند بوسیله چندین دستگاه ورودی همچون سنسورهای نور، لمس و دما، آنتن فرکانس رادیویی، ماژول سنسور زیستی و سیستم ذخیره انرژی فعال شوند. منسوجات هوشمند حاصل می توانند تصاویر یا رنگ های مختلفی را برمبنای ورودی آن دستگاهها نمایش دهند.
برای مثال، می توان محصول نهایی را در قالب پرده های باریک لمسی، فرش هایی که با عبور مردم از روی آنها انرژی ذخیره می کنند، یا پیراهن هایی که در واکنش به تغییرات دما روشن می شوند، ساخت.
از آنجا که تمام قطعات الکترونیکی در پارچه جدید در درون الیاف تعبیه شده اند، می توان آنها را به هر شکلی که لازم است بافته و ارائه کرد. مقاومت در مقابل کشش و ضربه مزیت دیگر این نمایشگر پارچه ای است. اجزای این محصول با بهره گیری از چسب های رسانا و جوش لیزری به هم متصل شده اند. نتیجه نهایی، منسوجات هوشمندی است که می توان آنها را در مقیاس های بزرگ تر با بهره گیری از فرآیندهای استاندارد تولید منسوجات تولید کرد.
از این طریق می توان به نسل جدیدی از دستگاهها و سیستم های هوشمند دست یافت و به زودی می توان دستگاه های اینترنت اشیای هوشمند و مستقل از انرژی را تولید کرد که کاربردهای بسیار متنوعی خواهند داشت.

منبع: