تعداد امضای نمایندگان برای بازگشت طرح صیانت به صحن از ۱۵۰ گذشت

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی خبر از امضا بیش از ۱۵۰ نماینده مجلس برای لغو مصوبه کمیسیون مشترک درباب طرح صیانت و بازگشت آن به صحن مجلس آگاهی داد.
به گزارش خط رند ۹۱۲ به نقل از ایسنا، روز گذشته کمیسیون مشترک بررسی طرح صیانت در جلسه ای کلیات طرح پشتیبانی از حقوق کاربران در فضای مجازی را با ۱۸ رای تصویب کرد. این مصوبه با واکنش های منفی و انتقادات بی شماری در فضای مجازی مواجه گردید تا جایی که برخی از نمایندگان مجلس با امضای نامه ای به هیات رییسه مجلس، خواهان لغو بررسی ‎طرح صیانت در کمیسیون مشترک و بازگشت طرح به صحن مجلس شدند.
جلال رشیدی کوچی که از اعضای کمیسیون مشترک بررسی طرح صیانت است روز گذشته در توئیتی از طرح این نامه آگاهی داد و نوشت: امروز درجواب دغدغه و مطالبه آحاد مردم شریف ایران اسلامی، وفق تبصره ۲ ماده ۱۶۷ بخشنامه داخلی مجلس تقاضای لغو بررسی طرح صیانت در کمیسیون مشترک و بازگشت طرح به صحن مجلس را مطرح کردم که تا حالا به امضا ۵۵ نفر از نمایندگان محترم رسیده است و درحال افزایش تعداد امضا می باشد.
پس از گذشت چند ساعتی از این مصوبه معاونت قوانین مجلس شورای اسلامی در نامه به رییس کمیسیون مشترک با استناد به بخشنامه داخلی مجلس و باتوجه به تغییر محتوایی که در این طرح صورت گرفته است، رای گیری درباب کلیات این طرح در کمیسیون مشترک را فاقد اعتبار دانست.
در جلسه علنی بامداد امروز مجلس شورای اسلامی نیز برخی از نمایندگان خواهان بازگشت این طرح به صحن مجلس شدند.
در ابتدا امروز نیز جلال رشیدی کوچی در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت که تعداد امضا موافقان بازگشت طرح صیانت به صحن مجلس از ۱۱۶ امضا گذشت. به زودی فهرست نمایندگان امضاکننده منتشر خواهد شد.
دقایقی پیش نیز صدیف بدری در صفحه شخصی خود در توئیتر آگاهی داد که تعداد امضاهای نمایندگان برای لغو مصوبه طرح صیانت از مرز ۱۵۰ امضا گذشت.