توقف تبلیغات توییتر در روسیه و اوکراین

خط رند ۹۱۲: توییتر اعلام نمود همه تبلیغاتش در روسیه و اوکراین را معلق کرده است و می خواهد مطمئن شود پستهای تبلیغاتی، اطلاعات ایمنی عمومی که بوسیله این شبکه اجتماعی منتشر می شود را تحت تاثیر قرار نمی دهند.

به گزارش خط رند ۹۱۲ به نقل از ایسنا، این شرکت آمریکایی تبلیغات را در روسیه و اوکراین نمایش نمی دهد و توییتهای سفارش شده حسابهای کاربران دیگر که در تایم لاین کاربران ظاهر می شود و همین طور توییتهایی که تلاشها برای محدود کردن انتشار محتوای گمراه کننده و تهدیدکننده را دنبال نمی کنند، محدود خواهدنمود.

روسیه در ساعات اولیه روز پنج شنبه حمله ای را از شمال، شرق و جنوب به اوکراین شروع کرد و نیروهای نظامی این کشور شهرهای اوکراین را زیر آتش گرفتند.

توییتر پیش تر اعلام نموده بود روایتهایی که مقررات توییتر را نقض می کنند را رصد می کند تا با محتوای مشکل سازی که در زمان جنگ به فضای آنلاین سرازیر می شوند، روبرو شود.

بر اساس گزارش بلومبرگ، شرکت مِتا پلتفرمز که مالک شبکه های اجتماعی فیسبوک و اینستاگرام است، پستهای سازمانهای رسانه ای دولتی روسیه را راستی آزمایی و برچسب زنی می کند. دولت روسیه اوایل روز جمعه اعلام نمود دسترسی به فیسبوک در این کشور را بصورت جزئی محدود می کند.

منبع: