جهاددانشگاهی اعلام کرد؛ توسعه همکاری دوجانبه بین جهاددانشگاهی و مؤسسات علمی و پژوهشی ژاپن

به گزارش خط رند ۹۱۲ جهاددانشگاهی اعلام نمود پیشبینی می شود فضای همکاری دوجانبه بین این نهاد و مؤسسات علمی و پژوهشی ژاپن ایجاد شود.

به گزارش خط رند ۹۱۲ به نقل از جهاددانشگاهی، آیکاوا کازوتوشی سفیر ژاپن در ایران با همراهی دبیر اول و دوم سفارت این کشور با دکتر حمیدرضا طیبی رئیس جهاددانشگاهی دیدار داشتند.
آیکاوا کازوتوشی سفیر ژاپن در این جلسه مشترک به اشتراکات فرهنگی و تمدن دو کشور ایران و ژاپن اشاره نمود و اظهار داشت: امیدوارم فضای همکاری دوجانبه بین جهاددانشگاهی و مؤسسات علمی و پژوهشی ژاپن بیشتر از پیش فراهم گردد.
سفیر ژاپن در ایران ضمن اشاره به این که خلاقیت و کارآفرینی دو عنصر اصلی کسب وکارهای دنیای امروزی هستند بر لزوم ایجاد ساختارهای آموزشی و پژوهشی متناسب با نیازهای جدید جامعه و صنعت تصریح کرد و افزود: جهاددانشگاهی از تجارب ارزشمندی در توسعه علم و فناوری برخوردار می باشد.
کازوتوشی با عرضه گزارشی از اقدامات سفارت ژاپن در دوران کرونا، آمادگی خویش را جهت حمایت در انجام طرح های مشترک در حوزه پزشکی و خدمات درمانی با جهاددانشگاهی اعلام نمود.
دکتر حمیدرضا طیبی هم در این دیدار به تشریح توانمندی ها و دستاوردهای جهاددانشگاهی در حوزه های پزشکی، فنی و مهندسی، کشاورزی، آموزشی و فرهنگی پرداخت.
وی در این دیدار آمادگی جهاددانشگاهی را در انجام پروژه های مشترک در حوزه های علوم سلولی و درمان ناباروری، تشخیص و درمان سرطان، توسعه و ترویج کشاورزی هوشمند، بذرهای هیبریدی، توسعه سیستم های حمل و نقل ریلی شهری و بین شهری و همینطور پروش آبزیان با همکاری دانشگاه ها و مراکز پژوهشی ژاپن اعلام نمود.

منبع: