از سوی ستاد توسعه زیست فناوری؛ فراخوان تولید کودهای زیستی و ماندگار منتشر گردید

به گزارش خط رند ۹۱۲ ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری فراخوانی در حوزه سلامت محصولات کشاورزی و تولید کودهای زیستی ماندگار و کارآمد منتشر نمود.

به گزارش خط رند ۹۱۲ به نقل از معاونت علمی و فناوری، استفاده از کود و آفت کش های زیستی یکی از حلقه های اولیه تحقق کشاورزی پایدار و تأمین غذای سالم می باشد. تولید این نوع کودها به کمک شرکتهای دانش بنیان و خلاق بیشتر می شود.
برای تحقق این موضوع، فراخوان پشتیبانی از طرح های زیست فناورانه در حوزه کود و آفت کش انتشار یافته است تا دستیابی به کشاورزی سالم و تأمین امنیت غذایی مردم با کمک ایده های نوآورانه و فناورانه شتاب گیرد. ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با همکاری دبیرخانه تکنولوژی های جدید کشاورزی مبادرت به جذب طرح های نوآورانه و کاربردی در این عرصه کرده اند.
طرح های زیستی پیشنهادی برای تولید بار اول، توسعه مقیاس، توسعه بازار و طرح های با قابلیت کاهش وابستگی یا افزایش صادرات در زمینه های «توسعه تولید کودها و آفت کش های زیستی، بیوشیمیایی و شیمیایی» و «بهبود کارایی و افزایش ماندگاری کودها و آفت کش ها» مورد حمایت قرار می گیرد.
از دیگر اولویت های حمایتی این فراخوان میتوان به «تولید ترکیبات هیومیک، اسیدهای آمینه، بیوجار، عصاره جلبک و غیره» و «تولید کودهای بیوکمپوست» اشاره نمود. این طرح ها باید آمادگی حضور در بازار را داشته باشند. همینطور وجود زیرساخت تولید یا امکان همکاری با سایر شرکتهای تولیدی، بهره برداری از فناوری های نوین و کارآمد در توسعه محصول و امکان دریافت مجوزات لازم برای طرح ها ضروری می باشد.