تخصیص منابعی برای پشتیبانی از تولید گوشیهای هوشمند داخلی در سال ۱۴۰۱

خط رند ۹۱۲: نمایندگان مجلس شورای اسلامی منابعی را جهت پشتیبانی از تولید گوشیهای هوشمند داخلی و صنعت میکروالکترونیک در سال ۱۴۰۱ اختصاص دادند.
به گزارش خط رند ۹۱۲ به نقل از ایسنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی نوبت سوم امروز مجلس و در جریان بررسی بخش هزینه ای لایحه بودجه ۱۴۰۱، بند الحاقی ۴ و بند الحاقی ۵ در تبصره ۷ لایحه بودجه را بررسی نموده و آنها را به تصویب رساندند.
برمبنای بند الحاقی ۴ در تبصره ۷؛ حقوق ورودی واردات گوشیهای همراه تولید شده خارجی بالای ششصد (۶۰۰ ) دلار برابر دوازده درصد (۱۲ درصد) تعیین می گردد. کل منابع حاصل به وزارت صنعت، معدن و تجارت (صندوق پشتیبانی از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته) بمنظور پشتیبانی از تولید گوشیهای هوشمند داخلی و صنعت میکروالکترونیک اختصاص می یابد.
بخشنامه اجرائی این بند توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات باهمکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان برنامه و بودجه کشور تهیه و به تصویب هیأت وزیران می رسد.
برمبنای بند الحاقی ۵ در تبصره ۷؛ به استناد ماده (۵۷) قانون تأسیس اتاق تعاون و با رعایت قوانین و مقررات اجازه داده می شود صدور کارت تجاری مربوط به تعاونی ها بوسیله اتاق تعاون ایران صورت گیرد.

منبع: