بالاترین های طراحی صنعتی محصولات دانش بنیان عرضه شدند

بالاترین های اولین دوره جایزه طراحی صنعتی محصولات دانش بنیان ایرانی در معاونت علمی و فناوری معرفی و تقدیر گردید.

به گزارش خط رند ۹۱۲ به نقل از معاونت علمی و فناوری، محمدحسین بهشتی سرپرست معاونت نوآوری و تجاری سازی فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در مراسم تقدیر از برگزیدگان اولین دوره جایزه طراحی ایران، اظهار داشت: یکی از چالش های موجود در حوزه تولید محصولات دانش بنیان و خلاق، عدم توجه جدی به بازاریابی و فروش است. این مجموعه ها بیشتر تمرکز خودرا بر روی توسعه فناورانه محصولات معطوف کرده اند.
وی اضافه کرد: طراحی صنعتی با تاثیر در کیفیت، عملکرد، ارگونومی، شکل ظاهری، گرافیک و بسته بندی محصولات نقش مهمی در جلب رضایت مصرف کنندگان و بازاریابی محصول ایفا می کند. بدین سبب طراحی صنعتی و بسته بندی دارای جایگاه مهمی در بازاریابی و بازارسازی محصولات شرکتها است.
به گفته بهشتی، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با هدف توسعه بازار محصولات دانش بنیان، قسمتی از هزینه های طراحی صنعتی این محصولات را حمایت می کند. به همین دلیل نیز امسال اولین دوره جایزه طراحی ایران با حضور فعال شرکت های دانش بنیان و خلاق را برگزار کردیم.
سرپرست معاونت نوآوری و تجاری سازی فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری همین طور بیان کرد: این دوره از جایزه همزمان با برگزاری نهمین دوره نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران ساخت برگزار و ۳ شرکت بعنوان مجموعه های برتر معرفی گشتند.
وی افزود: توجه به طراحی صنعتی محصولات نقش تاثیرگذاری در توسعه صادرات و اقبال بازار خارجی به این تولیدات دارد. باید فناوران در کنار توسعه تخصصی و فنی محصولاتشان به مشتری پسند بودن آنها نیز توجه نمایند تا بتوانند تولیداتشان را در بازار داخلی و بازار خارجی به فروش برسانند.
بهشتی با اشاره به ایجاد خانه های نوآوری و صادرات فناوری ایران ساخت در کشورهای چین، کنیا، روسیه، سوریه و ترکیه، اظهار داشت: شرکت های دانش بنیان می توانند از این ظرفیت به وجود آمده برای توسعه محصولات و ارائه آنها به بازار جهانی استفاده کنند.
به گزارش خط رند ۹۱۲ به نقل از مهر، جایزه طراحی صنعتی که توسط مرکز موسسات و شرکت های دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری طراحی شده به دنبال آگاه کردن تولیدکنندگان از مزیت های طراحی در سطح جهانی، افزایش به کارگیری طراحی در توسعه محصول و استراتژی کسب وکار شرکت ها، گسترش فرهنگ طراحی در زندگی مردم، ایجاد شبکه طراحان ایرانی و ارتقا سطح صنعت طراحی ایران متناسب با بازار جهانی است.
نخستین دوره این جایزه نیز برای شرکت های حاضر در نهمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران ساخت بمنظور ارزیابی و اعلام بالاترین تجهیزات و مواد آزمایشگاهی در زمینه های بالاترین طراحی تجهیزات، بسته بندی و خدمات اجرا شد.
فرآیند طراحی صنعتی در توسعه بازار شرکت های تولید کننده تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی، به ویژه توسعه بازارهای صادراتی آنان نقش مهمی ایفا می کند. اندک محصولاتی با فناوری پیشرفته و بدون داشتن طراحی صنعتی مناسب در این عرصه، می توانند مورد استقبال مشتریان قرار گیرند.