ورود مسی به دنیای رمزارزهای دیجیتال

به گزارش خط رند ۹۱۲ لیونل مسی، ستاره آرژانتینی باشگاه فوتبال پاری سن ژرمن، قرارداد ۲۰ میلیون دلاری برای تبلیغ شرکت توکن هواداران سوسیوس (Socios) امضا نموده است.
به گزارش خط رند ۹۱۲ به نقل از ایسنا و به نقل از کریپتو، یک منبع نزدیک به این قرارداد روز سه شنبه (۲۹ مارس) به رویترز اظهار داشت: لیونل مسی قراردادی به ارزش بیش از ۲۰ میلیون دلار برای تبلیغ شرکت دیجیتالی سوسیوس امضا نموده است.
مسی بعد از تام بردی، مدافع باشگاه فوتبال آمریکایی ان اف ال (NFL) و لبران جیمز، ستاره ان بی ای (NBA) به تازه ترین شخصیت ورزشی جهانی تبدیل گشته است که وارد دنیای رمزارز شد و این معامله قسمتی از موج رو به رشد روابط بین شرکت های ارز دیجیتال و فوتبال است.
سوسیوس در اطلاعیه ای اعلام نمود: مسی مهاجم پاری سن ژرمن و آرژانتین که در ماه آگوست با پرداخت ارز دیجیتال از بارسلونا نقل مکان کرد، در یک کمپین تبلیغاتی سوسیوس (Socios) در آستانه جام جهانی قطر که در ماه نوامبر شروع می شود، شرکت خواهدنمود.
این منبع اظهار داشت که قرارداد «سفیر» برای مسی شامل پرداخت های رمزنگاری نمی گردد و یک قرارداد سه ساله است.
سوسیوس برای بیش از ۱۳۰ سازمان ورزشی همچون برخی از باشگاه های برتر فوتبال مانند پاری سن ژرمن، بارسلونا، یوونتوس و منچسترسیتی قراردادهایی همچون ایجاد توکن امضا نموده است.
فن توکن ها یا توکن های هواداری نوعی ارز دیجیتال هستند که به دارندگان این امکان را می دهند تا به تصمیمات جزئی مربوط به باشگاه خود رای دهند.
مسی در این بیانیه اظهار داشت: «هواداران شایستگی حمایتشان را دارند. آنان سزاوار فرصت هایی هستند تا بر تیم هایی که دوست دارند تأثیر بگذارند. سوسیوس وجود دارد تا تجربه طرفداران را بهبود بخشد و طرفداران را قادر سازد که بیشتر باشند».
این توکن ها بطور فزاینده ای توسط باشگاه ها بعنوان منبع درآمد جدید در نظر گرفته می شوند اما توسط تعدادی از گروههای هوادار مورد انتقاد قرار گرفته اند که معرفی آنها را مشارکت سطحی می دانند که به هزینه های رو به رشد دنبال کردن تیم هایشان می افزاید. بردی سال قبل سهامی نامشخص در پلت فرم مبادلات ارز دیجیتال اف تی ایکس تردینگ گرفت و سفیر این شرکت شد.
در ژانویه، جیمز شراکت چند ساله خودرا با کریپتو (Crypto.com) اعلام کرد، شرکتی که به تازگی یک قرارداد حمایت مالی با فدراسیون جهانی فوتبال فیفا امضا نموده است.