کامپیوتر های صنعتی ایران ساخت به کنترل پذیری صنایع کمک کرد

به گزارش خط رند ۹۱۲ یک شرکت دانش بنیان کامپیوترهای صنعتی را طراحی نموده است تا در اتوماسیون ماشین آلات و خطوط تولید صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد.

به گزارش خط رند ۹۱۲ به نقل از معاونت علمی و فناوری، احمد امیدی مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان با بیان اینکه کامپیوترهای صنعتی، محصول تولیدی این شرکت هستند، اظهار داشت: این دستگاه ها در اتوماسیون ماشین آلات و خطوط تولید صنعتی کاربرد دارد که در سری های بزرگ و مینی طراحی و ایجاد می شود.
وی اضافه کرد: پی ال سی به معنای کنترل کنننده منطقی قابل برنامه ریزی است و بعنوان یک کامپیوتر صنعتی که جزو اصلی بخش اتوماسیون صنعتی است، شناخته می شود.
مدیر شرکت تصریح کرد: با عنایت به ساخت مستحکم، قابلیت های زیاد مانند کنترل کننده های PID، کنترل متوالی، تایمرها و شمارنده ها، سهولت برنامه نویسی، قابلیت کنترل قابل اعتماد و سهولت استفاده از سخت افزار، بیشتر از یک کامپیوتر دیجیتال صنعتی است.
امیدی اضافه کرد: میتوان گفت پی ال سی یک نوع کامپیوتر خاص است که برای کارکردی قابل اطمینان در شرایط صنعتی خاص مثل دماهای بسیار بالا، رطوبت، خشکی و گرد و خاک طراحی شده است تا بتوان فرآیندهای صنعتی از قبیل خط مونتاژ در یک کارخانه تولیدی، فرآیندهای موجود در کارخانه های سنگ معدن یا تسویه خانه های فاضلاب را اتوماتیک کرد.
به گفته وی، این محصول در صنایع مختلفی مانند نفت و گاز، نیروگاه های برق، صنعت فولاد، صنعت خودرو، صنایع شیمیایی و بخش انرژی و بهینه سازی مصرف و موارد دیگر کاربردهای فراوانی دارد.
وی تصریح کرد: این محصول نسبت به نمونه های خارجی خود قیمت خیلی پایین تری دارد اما ازلحاظ کیفیت کاملاً قابل رقابت است و توانسته صرفه جویی ارزی خوبی به همراه داشته باشد.
مدیرعامل این شرکت دانش بنیان، ضمن اشاره به اینکه جهت استفاده از کامپیوترهای صنعتی احتیاج به آموزش است، اضافه کرد: آموزش های لازم برای استفاده از این محصول به صورت کامل داده می شود، همینطور پشتیبانی از دیگر موضوعات مهمی است که محصول داخلی این مزیت را هم دارد.

منبع: