اعلام ماموریت های کلیدی پژوهشگاه فضایی در سال ۱۴۰۱

به گزارش خط رند ۹۱۲ رییس پژوهشگاه فضایی ایران با اعلان اینکه پژوهشگاه تا حالا نمونه های بسیار موفقی از سرریز دانش فضایی به سایر صنایع را به معرض نمایش گذاشته است، تاکید کرد: در سال جدید نیز این مساله بعنوان یک ماموریت کلیدی پیگیری خواهد شد.
به گزارش خط رند ۹۱۲ به نقل از ایسنا، حسین صمیمی، رییس پژوهشگاه فضایی ایران از همکاران مجموعه پژوهشگاه فضایی، خواست تا در سال ۱۴۰۱ با عزمی راسخ و همتی مضاعف در عرصه کاری ظاهر شوند و با به ثمر رساندن پروژه های جاری، قدم های مؤثری در پیشبرد اهداف بخش فضایی بردارند.
صمیمی با اشاره به این که خیلی از پروژه های جاری پژوهشگاه مراحل انتهایی خودرا طی می کنند، اظهار داشت: انتظار می رود با تاکید بر تلاش متخصصان جوان پژوهشگاه، این پروژه های ملی امسال طبق زمان بندی های مقرر به انتها رسیده و خروجی های حاصل، تحویل بخش فضایی کشور شوند.
رییس پژوهشگاه فضایی ایران با تاکید بر اهمیت زیرساخت های آزمایشگاهی در پیشبرد اهداف بخش فضایی، ارتقای زیرساخت های موجود را از دیگر ماموریت های مهم پژوهشگاه امسال دانست و اشاره کرد: نگاه پژوهشگاه به زیرساخت های آزمایشگاهی موجود، یک نگاه ملی است و در این راه تلاش شده تا خدمات آزمایشگاهی باکیفیتی به بازیگران بخش فضایی ارائه شود. تکمیل تجهیزات و زمینه های تست به ویژه در زمینه پیشرانش فضایی، یکی از ماموریت های اصلی پژوهشگاه در سال ۱۴۰۱ خواهد بود.
به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه فضایی، صمیمی همین طور به اهمیت استفاده از توان علمی دانشگاه در پیشبرد اهداف فضایی اشاره نمود و اظهار داشت: دانش فضایی در کشور ریشه های عمیقی در دانشگاه ها دارد و آنچه سبب شده صنعت فضایی با وجود همه تحریم ها و مشکلات، بعنوان یک صنعت پیشرو ظاهر شود، تعاملات بسیار عالی این صنعت با دانشگاه است. بمنظور بهره گیری بیشتر از پتانسیل موجود در دانشگاه برای رفع نیازهای دانش بخش فضایی در آینده، حدود ۳۰ مسئله و چالش آینده بخش فضایی احصاء شده و به زودی بمنظور انتخاب مجریان مناسب، در سایت پژوهشگاه فراخوان خواهد شد.
وی با اشاره به اهمیت توجه به سرریز دانش فضایی به سایر صنایع، اظهار داشت: رییس جمهور نیز در بازدیدی که از نمایشگاه صنعت فضایی داشت، بر این مساله تاکید کرد. پژوهشگاه فضایی ایران تا حالا نمونه های بسیار موفقی از سرریز دانش فضایی به سایر صنایع را به معرض نمایش گذاشته است و در سال جدید نیز این مساله را بعنوان یک ماموریت کلیدی پیگیری خواهدنمود.

منبع: