عینکی که گفتگوها را برای ناشنوایان زیرنویس می کند

خط رند ۹۱۲: یک مبتکر اهل اسلوونی عینکی منحصر به فرد برای ناشنوایان عرضه نموده که قادر به زیرنویس کردن گفتگوها و صدای فیلم های سینمایی بطور خودکار است.

به گزارش خط رند ۹۱۲ به نقل از نیواطلس، قبل از این عینک های مجهز به دوربین عرضه شده بودند که به نابینایان توضیح می دادند درحال نگاه کردن به چه چیزی هستند. اما «ویسی» کمی متفاوت می باشد، برای اینکه این عینک مجهز به میکروفون بوده و متن صحبت های دیگران و فیلم ها را بصورت زیرنویس نشان میدهد.
در حال حاضر نمونه اولیه این عینک عرضه شده که دارای میکروفون حذف نویز در جلو، یک صفحه نمایش شبیه به عینک گوگل در داخل یک لنز، ریزپردازنده ای مبتنی بر اندروید، یک صفحه لمسی برای کنترل عملکرد عینک و البته یک باتری لیتیوم پلیمری است. این عینک بطور پیش فرض همراه با لنزهای شفاف عرضه می شود، بااینکه می توان لنزهای پزشکی نیز بر روی آن نصب کرد.
به گفته طراح این عینک، عینک ویسی می تواند گفتار شخص دیگری را که درحال مکالمه با کاربر است، درک کند و کلمات او را بعنوان زیرنویس متنی تقریباً دقیق در لنز عینک نمایش دهد.
این عینک بدون هیچ وسیله پشتیبانی دیگری کار می کند و با پنج زبان زنده دنیا سازگار است. وزن این عینک کمتر از ۱۰۰ گرم بوده و با یک دفعه شارژ باتری برای بیش از ۲۴ ساعت قابل استفاده می باشد. مقرر است این عینک به قیمت ۶۷۵ دلار ارائه شود.

منبع: