ایلان ماسک از توییت ها پول درمی آورد

به گزارش خط رند ۹۱۲ ایلان ماسک به بانکهایی که موافقت کردند برای تأمین مالی خرید ۴۴ میلیارد دلاری توییتر کمک کنند، گفته است دستمزدهای مدیر و هیات مدیره این شرکت رسانه اجتماعی را کنترل خواهد نمود و راه های جدیدی را برای درآمدزایی از توییت ها پیدا می کند.

به گزارش خط رند ۹۱۲ به نقل از ایسنا، منابع آگاه به رویترز گفتند: ایلان ماسک چند روز بعد از دادن پیشنهاد خرید توییتر در ۱۴ آوریل، این پیشنهادها را برای وام دهندگان به منظور گرفتن وام برای خرید توییتر مطرح کرده است. تضمینهایی بانکی که ایلان ماسک برای تأمین مالی خرید توییتر دریافت کرده بود، در موافقت هیات مدیره این شرکت با پیشنهاد خرید وی، موثر بود.

ماسک باید بانک ها را متقاعد می کرد که توییتر جریان کافی نقدی تولید کرده است تا بتواند وام مورد نیازش را از آنها دریافت کند. در آخر وی ۱۳ میلیارد دلار وام تضمین شده در مقابل توییتر و ۱۲.۵ میلیارد دلار در رابطه با سهام تسلا دریافت کرد. ایلان ماسک توافق کرد باقی مبلغ خرید را با پول نقد خود پرداخت کند.

به گفته منابع آگاه، پیشنهادهای ماسک به بانکها، نظرات وی بوده و هیچ تعهدی از جانب توییتر داده نشده است و کاهش هزینه ای که ایلان ماسک بعد از تملک توییتر پیگیری خواهد کرد، نامعلوم است. برنامه ای که وی برای بانک ها تشریح کرده است، جزئیات اندکی داشته است.

ماسک درباره حذف حقوق مدیران هیات مدیره توییتر توییت کرده است که به حدود سه میلیون دلار صرفه جویی در هزینه ها منتهی می شود. پاداش مبتنی بر سهام توییتر برای ۱۲ ماه منتهی به ۳۱ دسامبر سال ۲۰۲۱، حدود ۶۳۰ میلیون دلار بود که ۳۳ درصد در مقایسه با سال ۲۰۲۰ افزایش داشت.

بلومبرگ پنج شنبه گذشته گزارش کرده بود ماسک در جهت جلب موافقت بانکها، به تعدیل مشاغل اشاره نموده است. با این وجود تا وقتی که وی کنترل کامل توییتر را به دست نگیرد، تصمیمی درباره کاهش تعداد کارکنان گرفته نمی گردد.

به گفته منابع آگاه، ایلان ماسک به بانک ها اعلام نموده است برنامه هایی برای طراحی قابلیتهایی برای رشد درآمد کسب و کار خود شامل راه هایی برای درآمدزایی از توییت های حاوی اطلاعات مهم یا پرمخاطب دارد.

در توییتی که ایلان ماسک اوایل ماه جاری ارسال کرده بود و در نهایت حذف شد، پیشنهاد داده بود تغییراتی در توییتر صورت بگیرد و قیمت سرویس اشتراک پولی توییتر بلو کاهش داده شود و تبلیغات در آن ممنوع شود و کاربران گزینه ای برای پرداخت به دوج کوین داشته باشند. هزینه اشتراک ماهانه سرویس توییتر بلو ۲.۹۹ دلار است.

در توییت دیگری که حذف شده، ایلان ماسک گفته بود می خواهد وابستگی توییتر به درآمد تبلیغاتی را کم کند. به قول یکی از این منابع آگاه، ماسک مدیرعامل جدیدی برای توییتر درنظر گرفته اما هویت وی را هنوز فاش نکرده است.

وی اوایل ماه جاری به برت تایلور، رئیس هیات مدیره توییتر اعلام نموده بود به مدیریت این شرکت اعتماد ندارد. پاراگ آگراوال که بعنوان مدیر عامل توییتر در نوامبر انتخاب شد، احیانا تا زمان تکمیل فروش این شرکتش، در سمتش می ماند.

ماسک هفته گذشته فاش کرد ۸.۵ میلیارد دلار سهام تسلا را فروخته که احیانا با هدف تأمین مالی قرارداد خرید توییتر صورت گرفته است.

مدیرعامل تسلا به بانک ها گفته است وی سیاستهای نظارتی در پلت فرم توییتر را تا حد ممکن و بر مبنای الزامات حقوقی هر حوزه قضایی، آزاد نگه می دارد.

بر اساس گزارش رویترز، وام ۱۳ میلیارد دلاری که ایلان ماسک برای خرید توییتر جور کرده است، هفت برابر درآمد ناخالص پیشبینی شده توییتر در سال ۲۰۲۲ است.