سونی برای تسهیل ارتباطات لیزری ماهواره ها شرکت تأسیس می کند

سونی روز گذشته اعلام نمود شرکت جدیدی را ایجاد خواهد نمود که به ماهواره های کوچک در مدار زمین اجازه می دهد تا از راه پرتوهای لیزر با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.

به گزارش خط رند ۹۱۲ به نقل از رویترز، ابداع فناوری ارتباط ماهواره ها با لیزر آنها را از ارتباط با زمین برای تبادل پیام با یکدیگر بی نیاز کرده و انقلابی در صنعت ارتباطات فضایی ایجاد خواهد نمود.
شرکت ارتباطات فضایی سونی که در روز چهارشنبه به ثبت رسید، مقرر است از فناوری لیزر برای مقابله با محدودیت های فرکانس های رادیویی استفاده نماید. دستگاههای مورد نیاز بدین منظور بر روی ماهواره های موجود در فضا و ماهواره هایی که با ایستگاه های زمینی در ارتباط هستند نصب خواهند شد.
این شرکت نگفت که چه زمانی نخستین دستگاه تجاری خویش را بدین منظور در فضا راه اندازی می کند، آیا مشتریانی برای این خدمات وجود دارند یا این که تا به امروز چقدر برای این فناوری سرمایه گزاری نموده است. تقریباً ۱۲۰۰۰ ماهواره در مدار زمین وجود دارد، این تعداد در سالهای آینده به سرعت افزایش خواهد یافت چونکه شرکتهای فعال در این عرصه هزینه پرتاب سفینه به فضا را کم می کنند و شرکت هایی مانند آمازون و اسپیس ایکس شبکه های گسترده ماهواره ای ایجاد می کنند. ماهواره های زمینی هم برای تسهیل ارتباطات اینترنتی در سرتاسر جهان به کار گرفته می شوند.
کیوهی ایواموتو، رئیس شرکت جدید تأسیس شده توسط سونی، در اطلاعیه ای اظهار داشت: «میزان داده های مورد استفاده در مدار زمین سال به سال در حال افزایش می باشد، اما میزان امواج رادیویی موجود محدود است». اسپیس ایکس دستگاههای ارتباط لیزری ساخت خویش را نخستین بار در اواخر سال قبل بر روی ماهواره های استارلینک نصب کرد.
سونی گفت یکی از نخستین آزمایش های موفقیت آمیزش در سال ۲۰۲۰ انجام شد که طی آن داده های تصویری با وضوح بالا را توسط لیزر از ایستگاه فضایی بین المللی به ایستگاه زمینی در ژاپن مخابره کرد.

منبع: