کلاب هاوس دست به اخراج زد

شبکه اجتماعی صوتی کلاب هاوس که در ایام اوج پاندمی کووید پرطرفدار شده بود، طی روزهای اخیر شمار گوناگونی از کارمندانش را اخراج کرده است.

به گزارش خط رند ۹۱۲ به نقل از ایسنا، منابع آگاه به بلومبرگ گفتند: این اخراج ها در جهت تغییرات گسترده و بازنگری استراتژی این شبکه اجتماعی صوتی صورت می گیرد. برخی از کارمندان ترجیح دادند خودشان کلاب هاوس را ترک کنند چونکه این شرکت برخی از بخش های برنامه ریزی شده که پیش از این روی آنها متمرکز بود مانند ورزش، خبر و بین الملل را حذف نمود.

سخنگوی کلاب هاوس در اطلاعیه ای اعلام نمود: شماری از مشاغل در جهت یکپارچه کردن تیم ما، حذف شدند و عده معدودی تصمیم گرفتند به دنبال فرصتهای جدید بروند. ما به استخدام افراد جدید در بخشهای مهندسی، محصول و طراحی ادامه می دهیم. کلاب هاوس بدون این افراد بااستعداد، هیچگاه به جایی که حالا قرار دارد، نمی رسید. ما بی نهایت قدردان کارهایی هستیم که آنها انجام داده اند و می دانیم آنها کارهای فوق العاده ای در آینده انجام می دهند.

اپلیکیشن کلاب هاوس پس از طریق اندازی شدن در سال ۲۰۲۰ که افراد تحت قرنطینه در سرتاسر جهان به این سرویس هجوم آوردند تا با دیگران صحبت و چت کنند، به ارزش بیشتر از چهار میلیارد دلار صعود کرد. این شرکت همچنان قابلیتهای جدیدی مانند حالت تاریک را عرضه می کند و انجام بازی در اپلیکیشن را آزمایش کرده است.

پل دیویسون، مدیرعامل کلاب هاوس آخرین بار در نوامبر سال ۲۰۲۱ آمار استفاده از این اپلیکیشن را منتشر نمود. وی به شبکه سی ان بی سی اظهار داشت: شمار اتاقهایی که هر روز ایجاد می شوند، از ۳۰۰ هزار اتاق در تابستان گذشته، به حدود ۷۰۰ هزار اتاق در پاییز افزوده شده است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، کلاب هاوس سبب شد سایر شرکتهای فناوری با عرضه محصولات مشابه، در این عرصه وارد رقابت شوند و در نتیجه، برخی از تولیدکنندگان معروف محتوا، این پلت فرم را ترک کرده و به سرویسهای رقیب رفتند.

منبع: