حمله انتقامی هکرهای روسیه به وبسایت های لیتوانی

به گزارش خط رند ۹۱۲ هکرهای روسی به تلافی تصمیم لیتوانی برای توقف حمل برخی از کالاهای تحت تحریمهای اتحادیه اروپا به کالینینگراد، وبسایت های دولتی و خصوصی این کشور را هدف حمله قرار دادند.

به گزارش خط رند ۹۱۲ به نقل از ایسنا، سازمان مالیاتی لیتوانی در اطلاعیه ای اعلام نمود به علت شمار زیاد غیرمعمول تلاشها برای اتصال به سیستمهای این سازمان، تمامی فعالیت هایش را به منظور محافظت از دیتا، متوقف کرده است.

مارگریس ابوکوویسیوس، معاون وزیر دفاع لیتوانی، اعلام نمود اهداف اصلی این حملات، موسسات دولتی، موسسات حمل و نقل و وبسایت های رسانه ای هستند.

گروه هکری روسیه کیلنِت (Killnet)، مسئولیت این حملات انکار سرویس (داس) را بر عهده گرفت. سخنگوی این گروه اظهار داشت: این حملات تا وقتی که لیتوانی دست از محاصره کالینینگراد نکشد، ادامه پیدا خواهد نمود.

کالینینگراد بخشی جدا از خاک روسیه است که بین لهستان و لیتوانی قرار دارد و مواد مورد نیازش از راه ریلی از خاک لیتوانی تأمین می شود.

لیتوانی از ۲۱ ژوئن شاهد آغاز این حملات بوده است.

سخنگوی شورای امنیت روسیه ۲۲ ژوئن اعلام نموده بود: اقدام لیتوانی در مسدود کردن ارسال کالا به کالینینگراد تلافی خواهد شد و این تلافی، تأثیر منفی جدی روی جمعیت لیتوانی خواهد داشت.

مرکز امنیت سایبر ملی لیتوانی در اطلاعیه ای اعلام نمود احتمال زیادی وجود دارد که در ایام آینده، حملات مشابه یا شدیدتری بخصوص ضد بخشهای حمل و نقل، انرژی و مالی، در پیش باشد. شبکه های امن مورد استفاده دولت در بین شبکه هایی بوده اند که هدف حمله سایبری قرار گرفته اند.

بر اساس گزارش رویترز، جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا هفته گذشته گفته بود لیتوانی در اقدام برای متوقف کردن حمل برخی از کالاها به کالینینگراد، تنها تحریم های اتحادیه اروپا را اجرا کرده و هیچ گونه تصمیم یکجانبه ای نگرفته است.