تعیین تکلیف واردات موبایل های بالای ۶۰۰ دلار تا هفته آتی

به گزارش خط رند ۹۱۲ سخنگوی انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی از تعیین تکلیف تخصیص ارز موبایل های بالای ۶۰۰ دلار در هفته آتی آگاهی داد و اظهار داشت: از ۲۴ اردیبهشت، واردات موبایل های بالای ۶۰۰ دلار تامین ارز نشده و واردات موبایل های زیر ۶۰۰ دلار هم بصورت قطره چکانی در حال انجام می باشد.
محمدرضا عالیان در گفت و گو با ایسنا، با اعلان اینکه از ۲۴ اردیبهشت واردات موبایل های بالای ۶۰۰ دلار مختل شده است، اظهار نمود: در طول این مدت تامین ارز این کالاها انجام نشده است. همین طور کمیته اقدام ارزی هفته آتی در مورد تخصیص ارز موبایل های بالای ۶۰۰ دلار تصمیم می گیرد.
وی با اعلان اینکه واردات موبایل های زیر ۶۰۰ دلار هم بصورت قطره چکانی در حال انجام می باشد، اظهار داشت: البته باتوجه به وجود ذخایر موبایل، این وضعیت هنوز تاثیری بر قیمت ها نداشته، اما اگر همین روند ادامه داشته باشد، در آینده، خصوصاً در ماه هایی که تقاضا افزایش می یابد، مثل شروع سال تحصیلی، بازار با مشکل روبه رو خواهد شد.
سخنگوی انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی با اعلان اینکه بلاتکلیفی تخصیص ارز موبایل های بالای ۶۰۰ دلار موجب افزایش قاچاق بوسیله سو استفاده رویه مسافری شده، اشاره کرد: هم اکنون موضوع مهم برای این صنف تعیین تکلیف تامین و تخصیص ارز موبایل های بالای ۶۰۰ دلار است تا جلوی قاچاق گرفته شود. قسمتی از کالاها هم در گمرک بلاتکلیف و منتظر تصمیم کمیته اقدام ارزی است.
بگفته وی مصرف موبایل در کشور ماهانه یک تا یک میلیون و ۲۰۰ هزار دستگاه است.
به گزارش خط رند ۹۱۲ به نقل از ایسنا، سخنگوی انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی دو هفته پیش هم گفته بود که هم اکنون به سبب مشکلات مربوط به تامین ارز، واردات آیفون قانونی می باشد، اما شدنی نیست و در مقابل، واردات غیرقانونی، ممنوع، اما شدنی است، از منتفی شدن تهاتر ارز خشکبار با تلفن همراه آگاهی داده بود.
گفتنی ست اواخر اردیبهشت ماه اخباری در خصوص ممنوعیت واردات آیفون انتشار یافت، اما چند روز بعد این وضعیت به اختلال سیستمی نسبت داده شد و اعلام گردید که ممنوعیتی در واردات هیچ کدام از برندهای موبایل وجود ندارد. اما در همان روزهایی که اخبار حاکی از انتقال گوشی آیفون به گروه ۲۷ و ممنوعیت واردات آن بود، رییس اتحادیه دستگاه های مخابراتی، ارتباطی و لوازم جانبی با ادعای افزایش چند میلیونی قیمت این مدل گوشی ها در یک روز گفته بود که در این شرایط برخی آژانس های مسافرتی اطلاعات مسافران را بدون اطلاع آنها می فروشند و موبایل به اسم آنها (به صورت قاچاق) وارد کشور می شود. این موبایل ها رجیستر می شوند، اما خدمات بعد از فروش ندارند که موجب می شود مردم در سطح عرضه به مشکل بربخورند.