گوگل از شکایت ضد انحصارطلبی قسر دررفت

خط رند ۹۱۲: شرکت گوگل دادن امتیازاتی را پیشنهاد کرد تا از شکایت ضد انحصارطلبی احتمالی آمریکا درباب سوءاستفاده این شرکت از نفوذش در کسب وکار فناوری تبلیغات، اجتناب کند.

به گزارش خط رند ۹۱۲ به نقل از ایسنا، روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از منابع آگاه نوشت: گوگل پیشنهاد کرده است بخشهایی از کسب و کارش که مسئول فروش و قرار دادن تبلیغات در وب سایتها و اپلیکیشن ها هستند را جدا کرده و بصورت شرکت مستقلی دربیاورد که تحت کنترل آلفابت خواهد بود و ده ها میلیارد دلار ارزش خواهد داشت.

آلفابت در اطلاعیه ای به رویترز اعلام نمود سرگرم تعامل با رگولاتورها برای پرداختن به این نگرانیهاست و برنامه ای برای فروش یا خروج از کسب وکار فناوری تبلیغات ندارد. این شرکت اظهار داشت: ما عمیقا متعهد به فراهم کردن ارزش برای مجموعه گسترده ای از ناشران و تبلیغات کنندگان در این بخش به شدت رقابتی هستیم.

اما برندن کرسین، وکیل ضد انحصارطلبی نماینده ناشران و شرکتها در فضای فناوری تبلیغات درباب کافی بودن چنین پیشنهادی، ابراز بدبینی کرد.

وزارت دادگستری آمریکا تمایل فوری برای فروش دارایی گوگل را ابراز کرده و خواهان اصلاحات ساختاری برای حل نگرانی های انحصارطلبی شده است. این وزارتخانه در اکتبر سال ۲۰۲۰ از گوگل شکایت نمود و این شرکت را متهم کرد بصورت غیرقانونی از نفوذ بازار خود برای حذف رقیبانش استفاده می نماید.

بر اساس گزارش رویترز، رگولاتور رقابت انگلیس در ماه مه، دومین تحقیقات درباره شیوه های تبلیغات گوگل را شروع و اعلام نمود که این غول جست و جو ممکنست در رقابت خلل به وجود آورده و به سرویسهای خود ارجحیت داده باشد. اروپاهم ژوئن سال قبل تحقیقاتی درباب سوءاستفاده آلفابت از نفوذ بازارش در کسب وکار تبلیغات دیجیتالی را شروع کرد.

منبع: