برای استخراج کانی فلزی و غیرفلزی؛ تصفیه پساب معادن با دستگاه ایرانی تسریع شد

محققان یک شرکت دانش بنیان موفق به ساخت سیستم تصفیه پساب معادن در مجموعه هایی که کانی فلزی و غیرفلزی استخراج می کنند، شدند.

به گزارش خط رند ۹۱۲ به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، فرزانه زارع زاده مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان ضمن اشاره به اینکه سیستم تصفیه پساب معادن «ایران ساخت» از نوع ته نشین کننده های پربار است، اظهار داشت: سیستم تصفیه پساب معادن «ایران ساخت» با افزایش سرعت حذف مواد زائد نظیر ذرات گل از پساب معادن شن و ماسه، مصرف مواد شیمیایی درحدود ۵۰ درصد نسبت به سیستم های متعارف کاهش پیدا کرده و با عنایت به نحوه طراحی، این سیستم از قابلیت شوک پذیری بالایی برخوردار می باشد.
وی اظهار داشت: همچون مزایای سیستم تصفیه پساب معادن «ایران ساخت»، کاهش ۴۰ تا ۵۰ درصدی مصرف مواد مورد استفاده نسبت به تصفیه کننده های موجود در بازار، بازیافت آب با راندمان عملی ۸۵ درصد، کاهش میزان برق مصرفی در حدود ۸۰ درصد، تخلیه اتوماتیک گل جمع آوری شده، افزایش ظرفیت تصفیه با کمترین تغییرات، سیستم اتوماتیک آماده سازی و تزریق و افزایش کیفیت پساب خروجی است.
به گفته وی، نکته مهم این است که مصرف مواد شیمیایی در معادن با استفاده از سیستم تصفیه پساب معادن «ایران ساخت»، تا حدود زیادی کاسته می شود و هزینه های شرکت ها و مجموعه های معدنی را می کاهد.
زارع زاده تصریح کرد: سیستم تصفیه پساب معادن «ایران ساخت» کمک می نماید تا پساب به صورت غلیظ استخراج شده و انتقال آن برای کارفرما راحتتر صورت گیرد.
این مدیر حوزه دانش بنیان اظهار داشت: سیستم تصفیه پساب معادن «ایران ساخت»، یک دوم نمونه خارجی قیمت دارد اما با این وجود قابلیت هایی دارد که در نمونه های خارجی دیده نمی گردد. به همین علت رایزنی ها جهت صادرات به کشورهای حوزه خاورمیانه شروع شده و کشورهای همسایه مشتاق به خرید سیستم تصفیه پساب معادن «ایران ساخت» هستند.

منبع: