پشتیبانی از پتنت های تجاری شده توسعه یافت

خط رند ۹۱۲: کانون پتنت ایران از تمدید پتنت های تجاری شده شرکت های دانش بنیان حمایت می کند تا بازارهای صادراتی توسعه پیدا کند.

به گزارش خط رند ۹۱۲ به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، یکی از مهم ترین الزامات و پیش نیازهای ورود محصولات دانش بنیان و فناورانه به بازارهای بین المللی، اطمینان از صیانت از حقوق مالکیت فکری و تضمین حق مالکیت فناوران و شرکتها بر آنها است. کانون پتنت ایران در امتداد نقش آفرینی در توسعه بازارهای صادراتی محصولات فناورانه، از تمدید پتنت های تجاری شده شرکت های دانش بنیان حمایت می کند.
سید امیر گلچین سرپرست کانون پتنت ایران اظهار داشت: ثبت اختراع و گرفتن حقوق انحصاری پتنت، امکان بهره برداری را به مدت ۲۰ سال در اختیار مالک آن قرار می دهد اما اعتبار این حقوق انحصاری، در صورتی ادامه خواهد داشت که هزینه های تمدید و به عبارت دقیق تر نگهداری پتنت، از طرف صاحب امتیاز آن پرداخت گردد.
وی افزود: نگهداری از پتنت به مفهوم اجرای تشریفات اداری و پرداخت هزینه های در رابطه با تمدید پتنت است که در صورت غفلت از آنها، حق انحصاری بهره برداری تجاری از پتنت از بین خواهد رفت. از طرفی، هزینه های تمدید و نگهداری پتنت در کشورهای مختلف، کاملاً متفاوت بوده و میزان و مهلت زمانی پرداخت آن، بسته به قوانین ثبت اختراع هر کشور تعیین می شود.
توسعه بازارهای صادراتی شرکت های دانش بنیان
سرپرست کانون پتنت ایران اضافه کرد: این کانون بمنظور پشتیبانی از شرکت های دانش بنیان و در امتداد شعار امسال «سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین» مبادرت به حمایت ۹۰ درصدی از پروسه تمدید پتنت هایی کرده است که توسط شرکت های دانش بنیان تجاری شده است.
گلچین، با یادآوری این نکته که هزینه های نگهداری پتنت، مجموعاً ۲۰ سال حفاظت را برای صاحب امتیاز آن به ارمغان می آورد، اظهار داشت: با این خدمت جدید کانون پتنت ایران، شرکت های دانش بنیان این امکان را خواهند یافت تا بدون نگرانی از پرداخت هزینه های نگهداری پتنت و چگونگی درنوردیدن پروسه بعضاً پیچیده آن، به توسعه بازارهای صادراتی خود بپردازند و از حقوق انحصاری بهره برداری به وجود آمده توسط پتنت استفاده کنند.

منبع: