در کره؛ تاتوی هوشمند سلامت بدن را رصد می کند

در صورت موفقیت آمیز بودن یک پروژه تحقیقاتی در کره جنوبی، به زودی ساکنان این کشور می توانند گجتی همراه بدن خود به شکل یک تاتو حمل کنند که بطور خودکار مشکلات سلامتی را به فرد هشدار می کند.
به گزارش خط رند ۹۱۲ به نقل از رویترز، پژوهشگران در انستیتوKAIST کره جنوبی یک جوهر تاتو الکترونیک از فلز مایع و نانوتوب های کربن ابداع نموده اند که به عنوان یک الکترود زیستی عمل می کند. این دستگاه که به یک الکتروکاردیوگرام یا سنسورهای دیگر مجهز است، می تواند خوانش خود از ضربان قلب یا دیگر علایم حیاتی بدن مانند گلوکز یا لاکتات را در یک نمایشگر منتقل کند.
هدف اصلی پژوهشگران آنست که در نهایت از سنسورهای زیستی استفاده نکنند. استیو پارک محقق ارشد پژوهش در این زمینه می گوید: امیدواریم در آینده نزدیک با یکپارچه سازی تراشه بی سیم با جوهر زیستی بتوانیم قابلیت برقرار ارتباط یا ارسال و دریافت سیگنال با یک دستگاه خارجی را فراهم نماییم. چنین دستگاه هایی را می توان در هر نقطه ای همچون خانه بیمار قرار داد. جوهر مذکور غیرتهاجمی و از ذرات مبتنی بر گالیم (یک فلز نرم و نقره ای مانند) تولید شده که در نیمه رساناها یا ترمومترها به کار می رود. ذرات پلاتینیوم حامل نانوتوب های کربن علاوه بر فراهم کردن قابلیت ماندگاری به رسانایی جریان برق نیز کمک می کنند. پارک در این زمینه می گوید: هنگامیکه این تاتو روی پوست به کار می رود به آسانی کنده نمی گردد. چنین قابلیتی بدون استفاده از فلز مایع امکانپذیر نبود.