دبیرکل اتحادیه جهانی پست: هوشمند سازی و تحول دیجیتال در پست ایران را دنبال می کنم

خط رند ۹۱۲: معاون وزیر ارتباطات، رییس هیئت مدیره و مدیرعامل پست ایران در حاشیه سیزدهمین کنگره اتحادیه پستی آسیا و اقیانوسیه با دبیرکل اتحادیه جهانی پست دیدار نمود.
به گزارش خط رند ۹۱۲ به نقل از ایسنا، ماساهیکو متوکی – دبیرکل اتحادیه جهانی پست – در دیداری که امروز هفتم شهریور ۱۴۰۱ در حاشیه نخستین روز از سیزدهمین کنگره اتحادیه پستی آسیا و اقیانوسیه با محمود لیائی داشت، هوشمندسازی اقدامات پست ایران را مورد توجه قرار داد.
متوکی در این جلسه ضمن قدردانی از پست ایران بابت موفقیت های چهار سال قبل به عنوان رییس شورای اجرائی اتحادیه پستی آسیا و اقیانوسیه در وضعیت همه گیری کووید ۱۹ و برگزاری برخط نشست ها و فعالیت ها، اهداف و برنامه های پست ایران را مورد توجه قرار داد.
دبیرکل اتحادیه جهانی پست با اعلان اینکه پیگیر کارهای پست ایران در حوزه های مختلف ازطریق رسانه های اجتماعی در پلت فرم های مختلف هستم، اضافه کرد: کارهای پست ایران پیرامون هوشمندسازی و پیاده سازی تحول دیجیتال همیشه مورد توجه این نهاد بین المللی قرار دارد.
متوکی، ضمن اعلام آمادگی اتحادیه جهانی پست برای مساعدت با پست ایران در امتداد پیشبرد کارهای هوشمند سازی، خواهان انتقال تجارب ایران به پست سایر کشورها شد.
وی نگاه ویژه ی پست ایران به استارتاپ های حوزه پستی را مورد توجه قرار داد و راه اندازی مراکز نوآوری پست در ایران را اقدامی منحصر به فرد خواند.
مدیرعامل پست ایران نیز با اشاره به نقش فعال ایران در کنگره اتحادیه پستی آسیا و اقیانوسیه، از توجه اتحادیه جهانی پست به کارهای پست ایران تقدیر کرد.
لیائی با اعلان اینکه ۳۰۰ فرصت سرمایه گذاری در زمینه خدمات پستی جدید برای شرکت های دانش بنیان و استارت آپی حوزه پست فراهم گشته است، از تجاری سازی ایده های نوآورانه در مراکز نوآوری پست ایران آگاهی داد و اضافه کرد: پست ایران، برای در اختیار گذاشتن این فرصت ها به سایر کشورها آمادگی دارد.
وی سپس به ارائه گزارشی کامل از کارهای مرکز نوآوری پست و همین طور اقدامات پست ایران در راه هوشمند سازی شامل تجهیز مراکز تجزیه و مبادلات این کشور به سیستم سورتینگ هوشمند، راه اندازی هاب ها و خطوط جدید پستی، ارتقای ناوگان پست و همین طور پیاده سازی طرح تحول در پست ایران پرداخت.
مدیرعامل پست ایران با اشاره به نقش کلیدی پست در راندمان سبز و کاهش آلاینده های زیست محیطی اظهار داشت: «باهدف انطباق با استانداردهای خدمات سبز، پست ایران درحال برنامه ریزی جهت استفاده از ناوگان حمل و نقل برقی در سطح کشور است.

منبع: