رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان خواستار شد؛ بودجه پارک های علم و فناوری در سال ۱۴۰۲ حداقل دو برابر شود

به گزارش خط رند ۹۱۲، رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان اظهار داشت: اعتماد به حوزه فناوری سبب خلق فرصت های طلایی در اقتصاد کشور خواهد شد و در این راه نیاز است بودجه پارک ها در بودجه ۱۴۰۲ حداقل دو برابر شود.

به گزارش خط رند ۹۱۲ به نقل از وزارت علوم، قاسم مصلحی در اجلاس روسای دانشگاه ها، پژوهشگاه ها، پارک های علم و فناوری سراسر کشور، بعنوان یکی از سحنرانان اصلی و به نمایندگی از پارک های علم و فناوری کشور ضمن تبریک هفته دولت و قدردانی از توجه ویژه ریاست جمهوری اسلامی ایران به مبحث علم و فناوری، عنوان کرد: حضور رئیس جمهور در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان در مسافرت به استان اصفهان سبب خرسندی و انرژی مضاعف برای همه فرهیختگان و شرکتهای دانش بنیان شده است.
مصلحی با بیان آماری از تعداد شرکتهای دانش بنیان و واحدهای فناور در پارک های علم و فناوری تصریح کرد: سال جاری حمایت های خوبی از شرکتهای دانش بنیان به عمل آمده که در ادامه این مسیر نیاز است برای بودجه سال آینده مبحث دانش بنیان ها در اولویت قرار گیرد.
رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با تکیه بر این که اعتماد به حوزه فناوری و پارک های علم و فناوری سبب خلق فرصت های طلایی در اقتصاد کشور خواهد شد، خطاب به رئیس جمهور بیان داشت: برای افزایش حداقل دوبرابری بودجه پارک های علم و فناوری درخواست جدی داریم و با عنایت به این که بودجه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری حدود ۲ درصد از بودجه کل کشور است، این میزان احتیاج به افزایش دارد.
وی خاطرنشان کرد: سرمایه گذاری بخش خصوصی در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان چندین برابر بیشتر از دولت می باشد که ارزش بسیار بالایی دارد.
مصلحی یکی از زمینه های تحقق سخن امام علی (ع) را که می فرمایند «العلم سلطان»، پشتیبانی از این نوع فعالیت ها و حرکت های دانش بنیان عنوان نمود و اظهار داشت: فرایند صدور مجوزها و استانداردها برای محصولات دانش بنیان بسیار طولانی و هزینه بر است که گاها باعث از بین رفتن مزیت رقابتی محصولات می شود و شرکتهای دانش بنیان بخصوص در حوزه سلامت را به سمت دره مرگ فناوری سوق می دهد.
رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان در ادامه با اشاره به اینکه در حوزه صنایع و امکانات و در بُعد قوانین و مقررات اقدامات شایسته ای صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: در زمینه تجهیزات و زیرساخت ها همچنان نیازمندی های فراوانی وجود دارد که باید برای آنها بودجه لحاظ شود.
وی ضمن اشاره به لزوم ارتباط بین دانشگاه ها و پژوهشکده ها با پارک های علم و فناوری، اظهار داشت: برای این منظور باید بودجه خاص و ویژه ای در نظر گرفت و در واقع باید هم از رودخانه و هم ازسرچشمه حمایت کرد.

منبع: