زائرین به تفاوت تعرفه خدمات در رومینگ بین الملل و حالت عادی توجه کنند

به گزارش خط رند ۹۱۲، مدیرکل محافظت از حقوق مصرف کننده رگولاتوری اعلام نمود: به علت تفاوت بسیار زیاد تعرفه مکالمه، پیامک و اینترنت در وضعیت رومینگ بین الملل با حالت عادی، زائرین کربلا باید اطلاعات لازم در رابطه با تعرفه ها و نحوه مدیریت استفاده از خدمات رومینگ را از سایت های رسمی و مراکز تماس اپراتورها، کسب کنند.
به گزارش خط رند ۹۱۲ به نقل از ایسنا، پیمان قره داغی- مدیرکل محافظت از حقوق مصرف کننده رگولاتوری- اظهار نمود: مانند سالهای گذشته به علت برگزاری مراسم پیاده روی اربعین، خدمت رومینگ بین سه اپراتور اصلی عرضه دهنده خدمات تلفن همراه ایران (همراه اول، ایرانسل و رایتل) و اپراتورهای تلفن همراه کشور عراق فراهم شده و زائرین ایرانی می توانند از این خدمت استفاده نمایند.
وی ضمن اشاره به این که برپایه تفاهم های میان اپراتورهای تلفن همراه کشورهای همسایه با یکدیگر، امکان استفاده از خدمات شبکه اپراتورهای خارجی فراهم می شود، اضافه کرد: مشترکان ایرانی که می خواهند وارد خاک عراق شوند برای مدیریت خدمت رومینگ، می توانند وارد پنل کاربری خود شده و یا از راه کدهای دستوری #۴۰*۱* در همراه اول، #۱۱۱۱* در ایرانسل و #۲۱۰* در رایتل اقدام نمایند. علاوه بر این، اطلاعات کاملی از تعرفه مکالمه، پیامک و اینترنت در حالت رومینگ در سایت اپراتورهای همراه اول، ایرانسل و رایتل قابل مشاهده می باشد.
مدیرکل محافظت از حقوق مصرف کننده رگولاتوری اظهار داشت: به منظور افزایش رفاه مشترکان در مراسم پیاده روی اربعین و برپایه تفاهم بین سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با سه اپراتور همراه اول، ایرانسل و رایتل، حد نصاب کارکرد برای سیمکارت های دائمی ۳۰ درصد افزایش پیدا کرده است.
طبق اعلام سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، قره داغی محافظت از سیمکارت و گوشی تلفن همراه در خاک عراق را ضروری دانست و تاکید کرد: مشترکان در صورت بروز هر گونه مشکل در خاک عراق مانند از دسترس خارج شدن یا مفقود شدن گوشی یا سیمکارت، بلافاصله مشکل خویش را به نمایندگان اپراتورهای مستقر در راه پیاده روی اطلاع دهند.