برای حفاظت از کودکان؛ اولین سیستم رادار داخل خودرو ابداع شد

خط رند ۹۱۲: شرکت خودروسازی ولوو بتازگی و برای اولین بار در جهان یک سیستم رادار داخلی برای خودرو ها ابداع کرده است که وجود سرنشین در خودرو بعد از قفل شدن در آنرا ردیابی می کند.

به گزارش خط رند ۹۱۲ به نقل از انگجت، این سیستم که مقرر است که در خودروی SUV برقی EX۹۰ رونمایی شود برای رصد کابین و بدنه وسیله نقلیه طراحی شده است. با کمک این فناوری از قفل شدن خودرو هنگام حضور سرنشین در آن جلوگیری می شود.
کاربرد چنین سیستمی مربوط به مواقعی است که در یک روز گرم حیوانات اهلی یا کودکان ممکنست داخل خودرو بمانند و در روی آنها قفل شود. در این وضعیت اگر خودرو تشخیص دهد سرنشینی داخل آنست، هشداری صادر می کند.
از سوی دیگر قابلیت کنترل وضعیت هوای داخل خودرو را می توان طوری تنظیم کرد تا اگر حضور سرنشینی در وسیله نقلیه ردیابی شد، ریسک حمله قلبی کم شود.
هرچند فراموش کردن کودک یا حیوان اهلی داخل خودرو عجیب بنظر می رسد اما ممکنست برای هر کسی اتفاق بیفتد.
ولوو در بیانیه خود به آماری از آمریکا اشاره می کند که از سال ۱۹۹۸ میلادی تا حالا بیش از ۹۰۰ کودک به سبب گرمای زیاد جان باخته اند.
ولوو برای اجرای این سیستم در خودروی EX۹۰ از چند رادار در خودرو استفاده می نماید که در محلهای مختلف ازجمله کنسول جلویی خودرو، لامپ های سقفی و در بدنه آن به کار می روند و می توانند حرکاتی حتی کمتر از میلیمتر را ردیابی کنند.
اطلاعات بیشتری درباره ی عملکرد سیستم رادار داخل خودرو وجود ندارد.

منبع: