صدور پروانه عرضه خدمات پستی غیردولتی

به گزارش خط رند ۹۱۲، مدیرکل صدور پروانه خدمات پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری از صدور ۳ پروانه عرضه خدمات پست بین الملل (خارجه و داخله) اطلاع داد.
به گزارش خط رند ۹۱۲ به نقل از ایسنا، هم اکنون ۳۱ شرکت متقاضی دریافت پروانه عرضه خدمات پستی غیر دولتی هستند و بر مبنای مصوبه “اصول حاکم بر صدور پروانه عرضه خدمات پستی غیر دولتی” که در سال ۱۴۰۰ در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات تصویب شده است، پروانه عرضه این خدمات در دو دامنه عرضه خدمات پست بین الملل (خارجه و داخله) و خدمات پست داخلی و چهار نوع صادر می شود.
بر این اساس، نوع عرضه خدمات بر مبنای نقاط حضور گستره ارائه خدمات تقسیم بندی شده است و دریافت کنندگان پروانه نوع یک در همه شهرها و روستاهای کشور، نوع دو در تمامی شهرهای با جمعیت بالاتر از ۳۰ هزار نفر، نوع سه در تمامی مراکز استانها و نوع چهار در شهرهای تهران، تبریز، اصفهان، شیراز، مشهد، رشت، کرج و اهواز می توانند خدمات پستی عرضه کنند.
در این راستا، سیدحسین سلامتی طباء – مدیرکل صدور پروانه خدمات ارتباطی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، در رابطه با فرایند دریافت پروانه عرضه خدمات پستی غیر دولتی اظهار نمود: متقاضیان دریافت پروانه می توانند با رفتن به پورتال الکترونیکی رگولاتوری به آدرس www.cra.ir، منوی میزخدمت، زیر منوی عرضه مجوزهای در ارتباط با خدمات پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات، قسمت صدور پروانه عرضه خدمات پستی، درخواست خویش را به صورت الکترونیکی ارسال نمایند.
طبق اعلام، در این بخش از پورتال سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، اطلاعات کامل در رابطه با نحوه عرضه خدمت، مدارک مورد نیاز، هزینه و مدت زمان ارائه ی خدمت و دارندگان فعلی پروانه به صورت کامل درج شده است.

منبع: