وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خبر داد کیفیت پیامرسان های داخلی افزایش پیدا کرده است

به گزارش خط رند ۹۱۲، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت: هم اکنون تمرکز ما پشتیبانی از پیامرسان هایی است که مردم اقبال بیشتری به آنها نشان داده اند و با آماده شدن زیرساخت هایشان، کیفیت آنها هم به شکل چشمگیری بالا رفته است.
به گزارش خط رند ۹۱۲ به نقل از ایسنا، عیسی زارع پور -وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات- در گفت و گو با خبرنگاران درباره ی شرایط فعلی اینترنت در کشور اظهار داشت: دو روز است که هیچ محدودیتی به غیر از محدودیت بر دو پلت فرم آمریکایی اینستاگرام و واتس آپ آن هم به دلیلهای امنیتی، وجود ندارد و محدودیت هایی که در ایام گذشته در بعضی ساعات روز در سطح بین المللی و بنا به ملاحظات امنیتی و دستور نهادهای امنیتی ایجاد می شد برداشته شده است.
وی اشاره کرد: فقط تنها محدودیتی که وجود دارد برای این دو پلت فرم است که تصمیم گیری درباره ی آنها باید در مراجعی که ذی صلاح هستند و دستور آنرا ابلاغ کردند دنبال شود.
زارع پور در ادامه سخنانش اظهار داشت: پلتفرمی که قواعد جمهوری اسلامی ایران را به رسمیت نمی شناسد و هر از چند گاهی نقش محوری در آشوب ها به عهده دارد و سبب نا امنی در کشور می شود، طبیعتاً بستر مناسبی برای سرمایه گذاری در کشور نیست و به هر حال ممکنست تصمیمات دیگری هم درباره ی آن گرفته شود.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اعلان اینکه وجود پیامرسان های گوناگون در کشور شاید نیاز و ضرورت نباشد اما نمی گردد یک باره همه آنها را کنار گذاشت، اظهار داشت: یک برنامه مدونی را دنبال می نماییم تا کمک نماییم آنها تقویت شوند و در نهایت دو یا سه پیامرسان در کشور فعال باشند که بتوانند نیازهای مردم را بر طرف کنند.
وی افزود: در حال حاضر تمرکز ما پشتیبانی از پیامرسان هایی است که مردم اقبال بیشتری به آنها نشان داده اند و زیر ساخت های آنها آماده است و در طول این مدت هم کیفیت شان به شکل چشمگیری بالا رفته است.

منبع: