معافیت دو تراشه ساز غیرچینی از محدودیت های آمریکا

به گزارش خط رند ۹۱۲، دولت آمریکا به دو تراشه ساز غیرچینی که در چین فعالیت می نمایند اجازه داد کالاها و خدمات را به شکل محدود و بدون نیاز فروشندگان به دریافت مجوز، دریافت نمایند.

به گزارش خط رند ۹۱۲ به نقل از ایسنا، منابع آگاه به رویترز اعلام نمودند دولت بایدن قصد داشت شرکتهای خارجی که در چین فعالیت می نمایند مانند شرکت تراشه سازی اس کی هاینیکس و سامسونگ الکترونیکس کره جنوبی را از محدودیتهای جدید معاف کند اما مقرراتی که روز جمعه منتشر شدند، این شرکتها را معاف نکرده بودند.

این مقررات دریافت مجوز برای صادرات آمریکا به کارخانه های تولید تراشه پیشرفته در چین را با هدف کند کردن پیشرفتهای فناوری و نظامی چین، الزامی می کنند.

آمریکا می خواهد برای فروش به کارخانه های تراشه سازی غیرچینی به صورت مورد به مورد، مجوز صادر کند در حالیکه مجوز برای فروش به تراشه سازان چینی رد خواهد شد. فروشندگان همینطور نمی توانند محصولات غیرآمریکایی را برای کارخانه های چینی بدون مجوز، ارسال، پشتیبانی و سرویس دهی کنند.

اما خواه مجوز تایید یا رد شود، زمانی که فرایند صدور مجوز طول می کشد، امکان دارد تاخیرهایی را بوجود آورده و تولید را متوقف نماید.

سخنگوی وزارت بازرگانی آمریکا در اینباره اظهارنظر نکرد اما ابراز امیدواری کرد نظرات ذی نفعان در مورد این مقررات را دریافت کند و امکان دارد تغییراتی بررسی شود.

در این بین، یک منبع مطلع به رویترز اظهار داشت: شرکت سازنده تجهیزات تولید تراشه KLA Corp آمریکا، از روز چهارشنبه فروش و خدمات به مشتریان مستقر در چین شامل شرکت اس کی هاینیکس را برای رعایت مقررات جدید آمریکا، متوقف خواهد نمود.

بر اساس گزارش رویترز، چین بزرگترین بازار KLA Corp است که منبع ۲.۶۶ میلیارد دلار معادل ۳۰ درصد از درآمد این شرکت در سال مالی منتهی به ژوئن بود.