در یک نشست تخصصی بررسی شد راهکارهای توسعه اقتصاد دیجیتال در ایران

خط رند ۹۱۲: راهکارهای توسعه اقتصاد دیجیتال در ایران در یک نشست تخصصی بررسی گردید.
به گزارش خط رند ۹۱۲ به نقل از ایسنا، نشست علمی – تخصصی راهکارهای توسعه اقتصاد دیجیتال در کشور با حضور رییس مرکز مطالعات راهبردی و اقتصاد دیجیتال پژوهشگاه Ict و تعدادی از کارشناسان این حوزه در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات انجام شد.
در این جلسه علی شیخ حسنی- رییس مرکز مطالعات راهبردی و اقتصاد دیجیتال پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت: از اوایل دهه ۸۰ که در حقیقت نیاز به تحقیقات میان رشته ای احساس شد، پژوهشکده راهبردی اقتصادی در داخل پژوهشگاه، به وجود آمد و آغاز به کار کرد.
وی ادامه داد: به حق همپای بخش های فنی که اقدامات بسیاری را در زمان دفاع مقدس و پس از آن انجام دادند و پژوهش های بسیار بهادار ای در بخش تحقیقات کاربردی انجام دادند و می توان گفت پژوهشگاه باب خیلی از تجهیزات مخابرات و دانش آنرا بومی کرد، این مساله سبب شد تا هر دانشجوی فارغ التحصیلی از هر کجای ایران می توانست به این دانش بومی دسترسی داشته باشد.
شیخ حسنی اظهار داشت: همین طور مفاهیم میان رشته ای در سطح کشور ترویج پیدا کرد و پروژه های بسیار خوبی توسط این پژوهشگاه انجام شده که می توان به مواردی مانند پروژه شناخت و بررسی اقتصادی، مالی بازار و سرمایه گذاری در بخش ICT که نتایج بسیار خوبی داشته و پروژه ارائه راهکارهای افزایش سهم ICT در رشد اقتصادی کشور که بسیار موثر بوده است، اشاره نمود.
رییس مرکز مطالعات راهبردی و اقتصاد دیجیتال پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه بیان کرد: هم اکنون پژوهشگاه به عنوان پشتیبان مباحث اقتصادی و تمرکز دیجیتال پروژه هایی را دارد.

منبع: