یک نماینده مجلس: با سواد رسانه ای می شود در فضای مجازی کسب وکار داشت

به گزارش خط رند ۹۱۲، یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با تأکید بر لزوم فراگیری «سواد رسانه ای» در کشور اظهار داشت: اگر سواد رسانه ای وجود داشته باشد، می شود در فضای مجازی بود و کسب وکار داشت و خوب فکر کرد.

معصومه پاشایی در گفتگو با ایسنا در رابطه با مشکلات بوجود آمده برای کسب و کارهای اینترنتی طی ماه گذشته به دنبال اعمال محدودیت هایی در دسترسی به اینترنت در کشور با تکیه بر اینکه «محدود و ممنوع کردن از بدترین روش ها است »، اظهار داشت: «آموزش» بهترین روش در رویارویی با فضای مجازی است اما متاسفانه در این روش با خلاء مواجهیم و در هیچ کدام از کتب درسی مدارس از چنین آموزش هایی وجود ندارد و در کنار مدارس هم برای ارتقای سواد رسانه ای جامعه اقدام خاصی انجام نشده است و هم اکنون به تبع این کم کاری ها مجبوریم که به علت شرایط بحرانی دست به دامن اقداماتی نظیر اعمال محدودیت در دسترسی به اینترنت شویم.

نماینده مردم جلفا و مرند در مجلس با بیان اینکه «اغتشاشات شرایطی بحران برای کشور ایجاد می کند»، اظهار نمود: ضرر ناامنی فراتر از هر ضرری است و اگر ناامنی باشد اصلاً کسب و کار معنا ندارد؛ چونکه همه چیز زیر سپهر امنیت معنا پیدا می کند.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن در ادامه با تکیه بر ضرورت فراگیری «سواد رسانه ای» در کشور اظهار داشت: اگر سواد رسانه ای وجود داشته باشد، می شود در فضای مجازی بود و کسب و کار داشت و خوب فکر کرد.
در این زمینه بخوانید: نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران مطرح کرد: اثرات اختلال اینترنت بر کسب و کارها
پاشایی به عرضه راهکاری برای برون رفت کسب و کارهای اینترنتی از شرایط فعلی پرداخت و اظهار داشت: برنامه کوتاه مدت باید این باشد که شرایط طوری مدیریت شود تا اگر اغتشاشات به پایان رسید، فضا باز شود تا کسب و کارها در بسترهای موجود از سر گرفته شوند. برنامه میان مدت هم باید این باشد که روی پلت فرم های داخلی بیشتر کار کنند و کیفیت و ظرفیت آنها را ارتقا دهند تا بتوان به مردم برای حضور در این پلت فرم ها سفارش کرد.

وی در انتها تصریح کرد: اما آنچه مهم می باشد برنامه ریزی طولانی مدت برای سواد رسانه ای است؛ سواد رسانه چاره حل تمام مشکلات کشور در آینده است؛ ما نباید به حال فکر کنم بلکه باید از هم اکنون برای آینده و نسل های بعدی چاره اندیشی نماییم.