برای تعاملات فناورانه در حوزه گیاهان دارویی؛ نشست دانش بنیان های ایرانی با ونزوئلایی ها انجام شد

به گزارش خط رند ۹۱۲، نشست دانش بنیان های ایرانی با هیاتی از ونزوئلایی ها در حوزه گیاهان دارویی در جهت تعاملات فناورانه برگزار گردید.
به گزارش خط رند ۹۱۲ به نقل از مهر، نشست فرصت های سرمایه گذاری در زمینه گیاهان دارویی در ونزوئلا با حضور آلبرتو کوئینترو مدیر موسسه تحقیقات علمی ونزوئلا و کارولینا اسر معاون معاون علم و فناوری رییس جمهور ونزوئلا به همراه شرکتهای ایرانی در پاویون بین المللی ششمین دوره نمایشگاه و جشنواره گیاهان داروی، فراورده های طبیعی و طب سنتی ایران، اجرا شد. در این جلسه البرتو کوئینترو مدیر موسسه تحقیقات فناوری ونزوئلا درباره ی فرصت های سرمایه گذاری در زمینه گیاهان دارویی این کشور اظهار داشت: ونزوئلا به جهت قرار گرفتن در منطقه جغرافیایی خاص و اتصال جنوب این کشور به بخش شمالی آمازون از گونه های مختلف گیاهی زیادی برخوردارست. وی افزود: بدین جهت می توان با صراحت اظهار داشت که امکان انجام خیلی از تحقیقات علمی در زمینه گیاهان دارویی در ونزوئلا وجود دارد. به گفته ی ایشان، هم اکنون هم خیلی از تحقیقات در زمینه گیاهان دارویی توسط موسسه علم و تحقیقات فناوری ونزوئلا به انجام می رسد اما انطور که باید دراین زمینه کارنکردیم؛ به همین جهت باتوجه به این شرایط اقلیمی، فرصت خوبی برای شرکتهای ایرانی برقرار است. کوئینترو اضافه کرد: دانش بنیان های ایرانی می توانند از این فضا بهره ببرند و محصولات خودرا در ونزوئلا کشت بدهند. وی اشاره کرد: پس برای این منظور می توانیم در این خصوص با دانش بنیان های ایرانی به توافقاتی برسیم.

گفتنی ست در آخر این جلسه شرکتهای دانش بنیان ایرانی مذاکراتی جهت همکاری با ونزوئلا داشتند و تعاملات فناورانه و گفتگو بین شرکتهای دانش بنیان ایرانی و طرف ونزوئلایی صورت گرفت. گفتنی ست حضور هیات ونزوئلایی در این دوره از نمایشگاه، از جانب دولت این کشور بوده و امکان تبدیل شدن توافقات به قرارداد بسیار زیاد است. همین طور ششمین دوره از نمایشگاه و جشنواره گیاهان دارویی، فراورده های طبیعی و طب سنتی ایران با حضور ۲۴۰ شرکت دانش بنیان تا فردا در محل مصلی تهران درحال برگزاری است. بازدید برای عموم نیز از این نمایشگاه آزاد است.

منبع: