دسترسی به فضای مجازی حق مردم و صیانت از آنها وظیفه دولت می باشد

به گزارش خط رند ۹۱۲، دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور اشاره کرد: گسترش زیرساخت ها برای دسترسی تمامی آحاد مردم به فضای مجازی در کشور حق طبیعی آنهاست تا بتوانند از مزایای آن بهره مند شوند و وظیفه دستگاه های اجرائی و دولت می باشد که از حقوق مردم در این فضا صیانت کرده و از خطرات و لطمه های آن جلوگیری نمایند.
به گزارش خط رند ۹۱۲ به نقل از ایسنا، اولین کارگروه هم اندیشی دبیران شورای فضای مجازی استانها با حضور دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور و دبیران فضای مجازی ۱۰ استان انجام شد.
سیدابوالحسن فیروزآبادی – دبیر شورای عالی و رییس مرکز ملی فضای مجازی کشور – در این کارگروه با تأکید بر اهمیت نقش شوراهای فضای مجازی در استانها اظهار داشت: شوراهای فضای مجازی در استانهای کشور در امتداد گسترش فضای مجازی در تمامی ابعاد زندگی مردم و نیاز کشور به فعالیت ناظری هوشمند در این عرصه بصورت بومی تشکیل شده و بزودی بخشنامه آن در صحن شورای عالی فضای مجازی کشور به تصویب خواهد رسید.
وی با اشاره به اهمیت نقش فضای مجازی در استانها در زمینه های هوش مصنوعی و IOT (اینترنت اشیاء) اضافه کرد: باتوجه به اینکه فضای مجازی پیشران توسعه کشور درحوزه های مختلف همچون علمی، اقتصادی و همین طور سبک زندگی مردم است باید از فرصت های آن بهره برد و برهمین اساس نیاز است که استانها نگاه توسعه ای همه جانبه به فضای مجازی داشته باشند.
او اشاره کرد: دبیران شورای فضای مجازی استانها علاوه بر نظارت برای اجرای کامل سیاست های شورای عالی فضای مجازی کشور در سطح دستگاهها و سازمان های هر استان، باید در حد اعلای بلوغ خود که ارکستراسیون (راهبری و هم جهت سازی) این فضا است، ایفای نقش کنند.
در این کارگروه دبیران شورای فضای مجازی استانهای یزد، کرمان، هرمزگان، خراسان شمالی، مازندران، زنجان، اردبیل، گلستان، کهگیلویه و بویر احمد و ایلام به بیان نظرات و پیشنهادات خود درباب ایجاد نقطه کانونی جهت جلوگیری از موازی کاری در فعالیت فضای مجازی استانها، ایجاد شرایط مناسب جهت تولید محتوا و کارهای رسانه ای، آموزش همگانی و ارتقای سواد مجازی در سطح استانها، توجه به اقتصاد دیجیتال(بومی)، تربیت نیروی انسانی متخصص وکارآمد و تصویب قوانین و مقررات مورد نیاز جهت پوشش خلاء های قانونی در این فضا پرداختند.

منبع: