زارع پور در حاشیه جلسه هیئت دولت: ادعای پذیرش شروط ایران توسط اینستاگرام حدس و گمان است

به گزارش خط رند ۹۱۲، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت: طبق پیگیری صورت گرفته اینستاگرام و واتس اپ هنوز پاسخی به نامه مرکز ملی در مورد شروط ایران نداده اند و ادعای مطرح شده نماینده مجلس، حدس و گمان است.

به گزارش خط رند ۹۱۲ به نقل از مهر، عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ظهر امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت وزیران در جمع خبرنگاران در ارتباط با پذیرش شروط ایران توسط اینستاگرام، اظهار نمود: من اطلاعی ندارم و این مورد را از نماینده ای که مطرح کرده است، سوال کنید. چیزی به ما واصل نشده است.
وی با اشاره به اینکه واتس اپ و اینستاگرام در عمده کشورهایی که پلتفرم غالب هستند، به درخواست آن کشور دفتر داشته و قواعد آن کشور را می پذیرند، اظهار داشت: نامه را مرکز ملی زده است و من بامداد از آنها سوال کردم که گفتند هنوز پاسخی دریافت نکرده ایم و آنچه از جانب یک نماینده مجلس مطرح شده، حدس و گمان است.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ارتباط با علت افزایش قیمت تعرفه های تلفن ثابت، بیان نمود: شرکت مخابرات ایران خصوصی است و باید هزینه ها و درآمدش با هم هم خوانی داشته باشد تا بتواند فعالیت کند. شرکت مخابرات هم فقط در ارتباط با تلفن نیست، منابعی که دارد از تلفن ثابت و اینترنت به دست می آورد صرف توسعه شبکه آن شرکت می شود.
زارع پور در انتها افزود: چند سال است که تعرفه های این شرکت تغییری نکرده است به همین خاطر در کمیسیون تنظیم مقررات افزایش تعرفه تصویب گردید و ابلاغ گردیده است. در مقابل بسته مکالمه برای مشترکان در نظر گرفته شده است. در تهران ۴ هزار دقیقه صحبت با تلفن ثابت و ۳۰۰ دقیقه با تلفن همراه می توانند صحبت کنند.

منبع: